Pest eller Kolera

0kommentarer

Måndagen gick i valpens tecken. Eller hundens kanske. Skolan är väldigt hundtollerant. Chappe är där på eftermiddagarna, det är han som låter som en gris men ser ut som ett marsvin med krökt rygg. Guz kommer då och då under dagenslopp, han är bara 5 månader, dsg, ser inte ut som mycket mer än en valp man skulle säkert kunna förväxla honom med en jack russell men tack och lov är det inte det han är. Tredje tillskottet i skolans "kennel" är Pippi en dobermann pincher valp, okänd ålder men cirkus vikt 35kg. Så inte så jätte liten direkt men kommer säkert bli större. Jag vet inte riktigt var jag ställer mig i frågan om en så stor släthårig hund. Svåra att klappa är dem också, finns ju inget att klappa på liksom.

Idag har jag spenderat dagen med att inte göra något vettigt alls, försökte mig på att försöka rita ett mönster men misslyckades vet inte vad för typ av mönster som jag ska göra. Jag vill göra ett rapporterat mönster men jag vet inte vad det ska innehålla.

Vi lekte pest eller kolera för att få tiden att gå. Den leken kan verkligen vara underhållande. Jag föreslog (som grövsta of the day tror jag) medverka i porrfilm eller göra ett könsbyte. Isabell föreslog "läsa upp betygen, plugga till läkare och jobba som läkare livet ut" eller gifta sig rikt. Det blev knäpptyst i flera sekunder innan alla började garva. Jag föreslog även att man antingen skulle smeta in sig i ketchup eller bo på IKEA i två veckor.

Kommentera

Publiceras ej