Don't you slip away from me

1kommentarer

Ehm.. Alltså det var ju tänkt att jag skulle ta mig iväg till skolan idag dvs igår. Jag var inte sjuk, det var jag inte i måndags och tisdags heller men likförbannat var jag hemma då med (hade iaf vänt fel på min högst ömtåliga dygnsrytm) men nu var den rättvänd och jag hade seriösa planer på att ta mig dit. Hade dock sjukt svårt att sova förra natten. Kom i säng allt för sent och när jag väl skulle somna så gick inte det förstås.

Jag låg och tänkte. Först inte på något alls. Sen på inte något alls igen. Sen när jag tröttnat på det försökte jag komma på bra storys till (sex)novellskrivande. När det inte gick funderade jag på min tanke om fantasyporr. Och då kom jag på en story som var så hysteriskt kul att jag började asgarva där jag låg och försökte somna. Det var en bra inledning på något större men bara tanken på exakt vad och hur det skulle kunna användas är bara det riktigt hysteriskt underhållande. Tänk en kombination av boken Grottbjörnens folk, filmen The Signs och random porrfilm så har ni det!

Klockan ringde vid 7.00 jag uppfattade inte rigningen förrän vid 7.05, mötte katten som jag trodde var ute. Gick ner och åt frukost, försökte få ut katten, katten ville inte, men jag trugade och till slut gick det. Minusgrader ute och ... Dimma. Inte lite dimma heller. Eftersom jag cyklar en stor del av min skolväg, på en bilväg så är jag hyper försiktig med att cykla i dimma och andra dåliga väderlekar. Orka bli ihjälkörd av någon som inte ser en. För på landet är ju gropiga vägar ett vanligt fenomen och efter att bönderna kört omkring sina sockerbetor över halva skåne så är vägarna än mer gropiga och knöliga. Så skulle man bli överkörd skulle ingen bilist eller traktorist märka det antar jag.

Jag hade för avsikt att vänta ut dimman. Men när min andra buss skulle gå var det ännu tjockare dimma. Men jag klädde på mig och skulle just gå ut när jag insåg att jag inte hittade mitt busskort. Så jag började leta efter pengar. Hittade pengar nog att tecka ditresan men inte hemresan så jag gav upp. 3 minuter innan min buss skulle passera min busshållplats hittade jag busskortet men då var det redan försent. I morgon om någon frågar tänker jag hävda att jag minsan stog vid min busshållplats vid lunch bussen men att dimman var för tjock att chaffisen missade min närvaro... OM jag ens kommer dit i morgon om det inte är något annat som sätter käppar i hjulet.

Blev en dag vid Internet istället, mitt humör är inte på topp förnärvarande så jag spenderade dagen åt att lyssna på Apocalyptica <3 (Där någon gästsångare sjunger titeln till detta inlägg). Jag har kommit fram till en sak, inte idag men tidigare typ i går. Dagens barnprogram, inte dagens som idag eller igår utan de som har spelats in och sänts de senaste åren har varit riktigt jälva värdelösa. Det har jag kommit fram till tidigare. Men i förrgår slog jag över och såg något barnprogram som gjorde att jag kunde känna hur min IQ försvann från huvudet, kunde förnimma känslan av hur den rann ut genom öronen samt näsan och rinna längs med halsen som en våt rännil.

Det var (förmodligen) samma studio(?) som spelat in Teletubbies. Något teletubbieliknande odjur tvättade stenar. Hade jag haft en unge hade den inte fått titta på något sådant. Herregud, nej. Det kan inte vara mycket mental stimulans i sådana program.

1 kommentarer

Anders

22 Jan 2009 01:29

Synd att inte produktionsbolagen som gör barnprogram har fått upp ögonen för dig, för då hade vi min själ fått intressant barn-tv! :P

Kommentera

Publiceras ej