Fynd!

0kommentarer

Köpte årets andra föremål men hittills årets bästa (no shit) ett riktigt fynd. 200kr för ett begagnat 100L(?) akvarium. Har sett sådana på blocket för en tredubbel summa. Det ska bli Pulvers nya bostad, jag föredrar när de bor i akvarium faktiskt framför duna burar. Fotograferade hästarna med stativ innan idag och telet, några bilder blev skitbra. Fast alla bilder blev bättre än de jag tog igår, utan stativ och med tele.

Jag kärlekar den brittiska dramakomedin som går på tv nu under veckan, "Lost in Austen" heter den. Handlar om en tjej från våran tid 'Miss Price' som byter plats med 'Elizabeth Bennet' som är en av Jane Austen karaktärerna. Den serien är skitkul. På tal om britter så verkar en ny Wallanderfilm ha kommit ut, på svenska då. Men de har ju varit här och spelat in Wallander för storbritanniens räkning också. Och jag och mamma blir inte riktigt kloka på hela grejen. Brittisk polis. I Sverige. Med svenska skyltar. Svenska eller brittiska polisbilar - är frågan? Och om de ska åka någonstans, säg Hammenhög (i filmen då) vad säger de brittiska poliserna då? "Hammenhoeg" eller vad?

Förgäves, förgäves försöker jag finna en Peruan hona. Det är lättare sagt än gjort. Stråket från jönköpingslän till hit ner kammar jag hem noll. Inte ens något som hamnar i närheten har jag sett. Ändå har jag kollat på både buke och zoonen förutom blocket då. Jag hittade en peruan hona i Danmark. Men seriöst, orka åka ända dit bort för att få tag i en peruan, som dessutom har en färg som jag inte vill ha. I och för sig är det inte så nödvändigt att den inte har den färgen men om det går att undvika så vore det ju kanske bra.

Och nu är det Kistamässan i Stockholm, den hade jag velat gå på. Jag älskar stora mässor i det slaget. Allra roligast hade det förstås vart att åka på Hamm mässan. Men det är nog för dyrt i dessa tider, dessutom riskeras den ju att bli inställd av massor av anledningar. Man får fortsätta att drömma om sådant antar jag.

Kommentera

Publiceras ej