Hemsökta hus

0kommentarer

Most Haunted heter serien på engelska (orginalspråk). En tanke slog mig när jag tittade på det innan för några minuter sedan.... Missförstå mig inte helt. Jag typ "tror" på paranormalaktivitet. Min trovärdighet för programmet är inte så hög dock. Och ser man på detta program genom kritiska ögon är det inte läskigt utan snarare väldigt underhållande. Fast och andra sidan är det väl det som är meningen.

Exempel:


Det jag nu kom på när jag tittade på det var att det hade varit kul om man i, till exempel en låg eller mellanstadieklass hade spelat upp ett program av Hemsökta hus i en skolpjäs. Det skulle kunna se ut ungefär så här (med fiktiva namn):

Johan (roll som medium): Oh jag kan känna en energi. Energin var en liten pojke, han dog av... Oh.. Han blev halshuggen. Han hette... Han hette... Thommas.
Emma (roll som programledare): AHHHHHHHH Något nafsade i mitt ben!!!!
Peter (roll som filmare): Va? Kände du det också?
Johan: Jag känner en till energi, en annorlundare från pojken... Ahh det är pojkens hund
Saga: Det är iskallt här...
Peter: Jag tycker det är varmt *håller upp en värmekamera mot Saga*
Emma: Iiiii jag hörde ett ljud, hörde ni det också?
Peter: HERREGUD!!! Du har en iskall hand på din axel Saga!!!
Johan: Hallå? Om du är där visa ett tecken så vi vet att det är du

Och så håller det på. Det roliga är när de går ner och sitter i en bäckmörk källare i ett gammalt mentalsjukhus och skrämmer upp varandra tills de nästan börjar gråta och hör ljud som kanske alltid hörs vid den tidpunkten på dygnet i den källaren.

Kommentera

Publiceras ej