Jag hyser agg

3kommentarer

Mot allt, eller i alla fall väldigt mycket, amerikaner heter. Jag känner mig mer eller mindre efterbliven när jag träffar på dem på internet. Men det är inte för att jag känner mig korkad vid deras smarta sida. Snarare tvärt om. Som när man pratar med ett barn, ner på samma nivå. Inte alltid förstås, men ganska ofta.

Hur kan man på fullaste allvar tro att jorden är 6000år gammal? Vad i helvete är då fossilt bränsle för något? Och varför tror massa amerikaner att global uppvärmning är fejk? Även om det vore fejk skulle det skada så mycket att leva sin amerikanska dröm lite mindre naturslösaktigt? Man tjänar ju faktiskt pengar på att inte slösa så jävla mycket. Och då inte av den rent logiska delen av det.

Deras groteska matvanor får mig att bli hysteriskt äcklad. Speciellt då jag tänker på avfallsprodukten, dvs bajs. Rinnig, fet, illaluktande sörja var fjortonde dag skulle jag gissa på att de flesta avger. I alla fall består nog stora delar av den amerikanska avföringen per år av fiberlösa luktiga tingestar. Tänker mig även alla dessa fetton, för de kan nog endast kallas vid det namnet, som mot alla odds blir gravida (om det är kvinnor). Extrem fetma ger lätt skador på fostret. Ett avsnitt av Miami Ink kommer det in två extremt överviktiga mammor eller ngt med den enes son som har fötts med diskbrock och får leva sitt liv i rullstol pga det. Båda morsorna har så stora rumpor att jag med lätthet skulle få plats innuti.

Jag stör mig på att de är så jävla rädda för svordommar och könsord. Många skulle seriöst avlida om de hörde (och förstod) en konversation mellan européer nästan valfritt land. Polen ska tydligen vara bland de värsta svärarna (om man kan uttrycka det så?!).

Och allt detta relgiösa jippo? P-A-L-L-A verkligen. Palla. Om nu gud fanns och vi bodde på hans lilla stenkula vid namn jorden, medan han bodde i himmlen, en stenkula med massa naturtillgångar som vi fick leka med mot att han fick leka med oss då och då. Varför, för att återgå till miljöfrågan. Ska vi då förgifta (och det helt lagligt) Gud genom att förgifta luften osv. Gud trillar kanske snart av sin lilla pinne där uppe bland molnen. Palla också att de som är hysteriskt kristna inte accepterar andra religioner, eller ens vet om att de finns.

Palla även deras undervisning i skolorna. Inhopp från relgion - palla sexualundervisning som hävdar att abort är mord genom att visa PETA bilder på aborterade djurfoster. Det är väl dubbelt så mycket mord att tvinga folk att behålla sina oönskade barn som sen föds in i en värld där de förmodligen får leva under existens minimum. Och när de blir gamla nog att vandra runt ute själva så blir de ihjäl skjutna eller något annat. Barn kostar pengar, det är knappast någon nyhet tycker jag. Vill man inte ha en unge så kanske man inte ska föda fram någon som kostar en jävla massa pengar.

Undervisnings issue nummer två, som jag plockat upp genom att kolla på "Are you smarter than a fifth grader?" varför i hela fridens namn har de nästan bara ämnen som "Amerikansk historia", "Amerikansk geografi", "Amerikansk biologi", "Amerikansk vetenskap", "Amerikansk geologi", "Amerikansk meteorologi" osv. Om ungarna någon gång mot ganska mycket förmodan skulle ha lust att flytta till säg.. Spanien eller kanske Irland. Vad sjutton behöver de då kunna precis allt om usa. Det är väl mycket bättre om de hade lite internationell undervisning. Det finns ju de som inte ens vet vart Irak ligger.

Blont citat jag hörde någon säga på något program. Det var en soldathustru som förlorat sin man eller något. Hon sa något i stil med "Jag hörde att han skadat sig i Irak så han flögs till det närmaste sjukhuset i Tyskland för att få vård". NÄRMASTE? NÄRMASTE? Visst, jag vet att de har sina säkrade amerikanska sjukhus eller så i Tyskland men närmaste? Hell no!

Apropå finanskrisen, några kallar sig offer för den. Men de har ju själva försatt sig i den situationen de sitter i idag. Hade de inte köpt saker på kredit utan betalat direkt med egna pengar hade de inte haft massa dyra räkningar att betala. Hade de inte belånat sina hus, bilar osv. Skulle de inte sitta där de sitter idag. Hade de insett för 1-2år sedan när de fick 1-2k för lite pengar varje månad att det kanske var en bra idé att sälja sitt fula hus medan det ännu var möjligt så skulle de inte sitta på 90k i skulder i dagsläget. Och så kallar de sig för offer? När de är så jävla dumma att inte fatta att det är de själva som får skylla sig om de sitter i en offer position idag.

Och så är de sådana jävla drama queens. I somras så var alla på det amerikanska forum jag då och då blir aktiv på helt hispiga för att besinpriset gått upp jätte mycket och det var ju jätte hemskt när 1 gallon kostade 4 dollar. Så hispiga att vissa skolor fick 4 dagsar skolvecka för att det var för dyrt att köra skolbussen alla 5 dagarna. Massa folk som inte kunde åka runt och göra saker som de brukade eftersom det var för dyrt. SKAFFA EN JÄVLA CYKEL DÅ. Jag blir som sagt mer eller mindre efterbliven i deras ställe på grund av deras idioti.

Om jag vore som de, skulle jag börja med att flytta till ett kollektiv, betala av alla skulder och sen flytta, bara flytta bort från USA, bort till ett annat land. Vilket som helst. Kanada, Mexico eller vad som helst. Kanske köpa en liten gård med lite mark och göra det bästa av situationen. Leva den amerikanska drömmen någon helt annanstans än i amerika. Och då dessutom få smartare ungar på köpet (om jag nu öht hade några).

Jag blir dessutom ganska gnällig när de själva gnäller på att de är så mot illegala invandrare. Visst det är kanske inte så kul att få hela landet fullt av illegala invandrare. Men hey, de får faktiskt skylla sig själva lite. Om de hade försökt medla lite med mexikanska politiker, bidragit med pengar för att bygga upp deras land och skapa välfärd där så skulle de slippa illegala invandrare helt. Vem vill lämna ett land man älskar/älskat för att man verkligen måste, för att det inte finns mat, friskt vatten och sjukvård för att bli hatade och lynchade i det nya landet. De flesta mexicaner vill nog leva den Mexicanska drömmen i Mexico. Om det nu finns någon.


Om man ska sluta gnälla på deras idioti för ett ögonblick så är nog den nya presidenten och politiken det bästa med hela usa just nu. Visst det fordrar kanske att europa måste skicka fler styrkor till irak så att de själva kan dra tillbaka sina styrkor. Men bättre det än att ha en massa överkristna freaks som knatar omkring på gatorna där.

Lyckligtvis tycker nog de flesta amerikaner att irak kriget var onödigt. På i alla fall någon punkt. På några punkter var det säkert inte så onödigt. Men allt liv som gått till spillo, alla pengar som kriget kostade dem varje dag från day one (också bidragande orsak till allt det andra, finanskris, illegala invandrare osv). Jag undrar om de vet själva hur många soldater som har dött. Hur många barn som har fått sätta livet till. Hur mycket skit som de har åstakommit. Och hur jävla mycket den delen av världen hatar USA.

Lite kul sak jag bevittnade på tv för några veckor sedan. Det var inslag från Betlehem (heter det så?) där de interjuvade några människor. En tant sa att hon verkligen avskydde USA. Då tänkte jag omedelbart på alla kristna freaks i usa som dyrkar betlehem. Skulle någon av dem åka dit skulle de nog komma hem i en liksäck några månader senare.




Jag känner mig lite gnällig idag tror jag bestämt.
Och jag hoppas att inte allt för många har läst detta inlägg.

3 kommentarer

Melissa

24 Jan 2009 08:46

Oj, ja, det var en hel del agg... får se nu då om Obama får ordning på sina små fördummade, energislösande, fanatiska fetknoppar;.)

Anders

24 Jan 2009 14:18

Är väl ändå skönt att få skriva av sig ordentligt ibland hehe..

Sussi

25 Jan 2009 14:06

Jag har tröttnat på mycket av det dom håller på med jag också, mest på hur jäkla superreligiösa dom är.



Låt oss hoppas att människor tar mer ansvar när dom köper djur och kollar upp hur valparna och tikarna har haft det.

Kommentera

Publiceras ej