Jag känner mig lite kroki-g

0kommentarer

Teckning hela denna och nästa vecka. Igår perspektiv, idag kroki. Våran modell, nudie of course är även gravid i 8:onde månaden. Typ hela klassen verkar ha svårt för motivet. Inte jag, förvånande nog. Alltså jag ser mig själv som värdelös på kroki men idag har jag faktiskt uthärdat och ser nog en förbättring ändå. Fast man får sån jävla värk i axeln av att hålla på. Men det blir bra till slut med allt.

Vi hade möte idag, grishunden låg och grisade i luften <3  Några hade problem med det, jag tycker mer det låter roligt att helt plötsligt höra en långt utdragen grymtning. Men i alla fall så fick vi veta grunderna för påskutställningen som vi ska annordna i påsk. Osh, vi kommer bli alldeles utslitna. Fast vi ska tydligen få gratis annonsplats i Österlen 360° mot att vi elever gör recenssioner av konstutställningar. Det kan man väl bjuda på, fast jag har svårt att skriva positivt om någonting. En sån annonsplats kostar skitmycket pengar annars.

Idag har jag haft sinnessjukt ont i halsen hela dagen. Det är mindre kul. Det går över några sekunder när jag dricker något varmt (te) men jag får inte nog med te i skolan. Katten är inne för tredje eller fjärde dagen i rad nu. Hon är ute större delen av tiden inne några timmar på kvällen eller hela natten. Det har liksom varit hennes mål sen hon flyttade hit för fyra år sedan. Så hon är allt den katten i hunden och kattens dagbok inte är eller har varit. Fast hon ser nog lite som sin uppgift att ta hand om hushållet. Snoris är skiträdd för henne eller så är hon bara snuskigt avundsjuk.

Kommentera

Publiceras ej