Lite rabiat

1kommentarer

Känner mig lite rabiat, såg en tjej på bussen med världens pälskrage på jackan för någon dag sedan. Min krage är fusk, fejk som pälsen på ett gossedjur. Hennes var äkta. Första tanken var "Halv collie". Nu såg det kanske inte ut som en collie, till färgen men who knows? Pälsar kan mycket väl ha tillhört en hund en gång i tiden. Eller katt. Undrar om husdjuren vet det, om deras ägare kommer hem med en nyinköpt canada goose jacka med pälskrage och hela köret. Lilla söta Flisan 3år Samojed tänker då "Oh shit! Bäst man sköter sig så man inte blir en del av jackan!". På Canada Goose's svenska hemsida står det att deras pälskragar har päls från prärievargar. Visst många har kanske det men den som tjejen på bussen hade var defenetivt inte från prärievarg.

Jag fick idén till en lapp man skulle kunna sätta upp i mataffärer och dyligt om försvunna husdjur som hittas avskinnade med sitt halsband i närheten. Bara för att jag är extra grinig över sådant just nu. Letade fram en halvmysig avskinnarvideo av en tvättbjörn vid snabb google sökning. Tillväga gångs sättet är enkelt. Hugg av djurets framtassar, häng upp den i bakbenen, snitta runt om bakbenen och dra pälsen neråt, problem uppstår när pälsen ska av huvudet men mannen i videon ser ut att ha vanan inne. När skinnet är av djuret ligger det och flämtar alldeles blodigt men vid liv. Inte så jätte mys.

Och folk som tycker att pälskläder är sexiga, snygga, varma och så vidare. Det är en sak om man inte har värme alls i sina hus, är ute jätte mycket, där det är jätte jätte kallt. Men orka att ha sådana kläder om man knappt eller aldrig går ut, aldrig är ute när det är snö och kyla och så vidare. Tycker att det är ganska onödigt att döda djur bara för skinnet. Ska man döda djur alls ska man ta reda på allt som går att ta reda på. Kött, skinn, fett, ben osv. Inte bara slänga restprodukterna.

Jag tänker lite på Ed Gein som tillverkade alla möjliga produkter av sina offer. Bland annat ett skärp gjort av bröstvårtor, lampskärmar av hud, (skålar av mänsliga kranium, avhuggna huvuden som sängknoppar osv). Om man kan göra ett par skinntofflor av en golden retriver kan man väl kidnappa/köpa goldenretriver mördarnas barn och göra ett par skinntofflor av deras ungar med. Det finns ju massvis av ungar där ute i världen som inte har ett hem, inga föräldrar och som aldrig kommer bli vuxna ändå så.

Men det är kanske överkurs, jag vet inte.

1 kommentarer

Cazi

29 Jan 2009 14:04

Tyvärr vill ju folk inte se sånt där... "för äckligt". -.- personligen bär jag inte döda djur, tycker pälsen passar bättre på dem än på mig x]

Kommentera

Publiceras ej