Öppnade pandoras box

0kommentarer

Datasalen är skolans farligaste rum, det är lätt att fastna där vid datorerna. Idag hade två, två av det vanliga datagänget som även jag tillhör, fastnat vid de bästa datorerna. Båda är massiva spelnördar med smal för guitar hero. Den som är värst satt och spelade tetrisliknande spel. Han blev grinig över att han bara hittat ett spel som bara hade en bana. Men så sa jag att jag kände igen en sida som hade fler spel, nämner adressen, spelo.se. Och snart ska pandoras box ganska bokstavligen öppnas. Givetvis hittades inte några tetrisliknande spel snabbt nog utan givetvis var sidan tvunget att ha en mini version av guitar hero. Nu vet jag vad de kommer sitta och göra på lektionstid i framtiden och sitta och ockupera datorerna på rasterna.

Men aja, var typ hög på socker i morse då min frukost innehöll stora mängder av det. Jag är typ överkänslig mot socker. Hade jag druckit läsk till frukost hade jag varit död av många olika orsaker idag. Men min skolprestation var skitlyckad ändå. Vi hade i uppgift att rita ett landskap eller något verkligt i alla fall och sedan stoppa in något fiktigt, påhittat, i bilden. Jag ritade upp efter ett foto som jag fotograferat  och stoppade in en flygande dinosaurie i bilden. Blev över all förväntan riktigt bra. Men den är färglagd med torrpastell och lär behöva litervis med fixativ för att stanna i sin nuvarande position.

Min busstant ska sluta åka med min buss, lite tråkigt. Vi har pratat nu de senaste dagarna. Jag vet massor om henne, jag kommer fortsätta att veta massor om henne. Eftersom jag har förmåga att komma ihåg folk flera år efteråt. Det enda jag inte vet är ålder och namn. Det är kul att komma ihåg saker om folk, speciellt om de själva är glömska och inte kommer ihåg att de nämnt något sådant om sig själva.

I morgon har jag tre timmar med Tommas och sen är jag fri för helgen. Vi kommer få en skrivuppgift där vi ska analysera våran egen 'konst'. Kanske man borde börja redan nu. Och absolut exludera "Jag tycker..." för liksom han tycker även jag att det är totalt värdelöst att säga/skriva så. Who fuckin' cares about what you think or not think. Typ. Så det blir väl att skriva typ "Det jag håller på med är bra för att det är..." fast jag har svårt för att vara positiv mot mig själv eller det jag skapar. Så vi får se. Huvuduppgiften för i morgon är dock att hålla sig vaken. Han släcker ner hela övervåningen och babblar på nonstop. Svårt att hålla sig vaken faktiskt.

Kommentera

Publiceras ej