Självförvållad personlighetsklyvning

0kommentarer

Jag vet inte om det är möjligt att orsaka att sin egen personlighet klyvs i flera delar. Om inte annat tror jag att jag kan vara på god väg att göra det mot min stackars arma personlighet. Inte så att alla delar får namn, i alla fall inte i verkligheten. Men som exempel, min största hemsida vill jag inte veta av, jag har lagt över allt ägandeskap på en kompis, som inte finns. Jag vill inte ha cred för vad som står där, jag vill inte ta ansvar för vad som står där antar jag. Jag orkar inte uppdatera sidan, den har växt sig för stor. Jag vill flytta den och göra om allt från grunden men jag pallar inte så...

Nummer två på listan är kanske denna bloggen, som ingen direkt vet om att jag äger. Även om de säkert kan lägga ihop ett och ett, ibland pusslar jag ihop lite olika sidor. Alltså skriver ut adressen på en sida men ändå inte. Jag förvirrar mig själv, förlorar säkert mycket hjärnkapacitet på detta.

Nummer tre är min fotohemsidas förtjänst. Visst det är min sida, det är mina bilder men jag använder mitt icke brukbara efternamn. Mitt efternamn som till 100% verkligen är mitt men inte ... Längre antar jag. Det står inte i mitt pass, men jag borde egentligen ha hetat det. Jag gillar namnet fast ändå inte. Jag gillar båda mina efternamn, fast ändå inte. Det är förvirrande. Det är säkrt förvirrande för andra med. Iom att detta inlägg läses av någon, säkert.

Jag vet inte hur många personligheter jag är på väg att utveckla men jag vet att jag borde försöka ordna upp det hela. Det är jobbigt psykiskt. Tror att mycket skulle ändras om jag tog tag i det första problemet. Men jag har inte ork, pengar, tid eller kunskap att göra en sådan sak. Det ... Jag vet inte, det är jobbigt, bara jobbigt.

Dessutom är det något som jag tvingar mig själv att tänka på ungefär hela tiden, även när jag inte är hemma. Inte tänka sådär intensivt men ändå flimmra förbi i hjärnan då och då. Det kan nog nästan liknas vid tortyr. Långsam tortyr. Det är jobbigt. Så jag antar att min personlighetsklyvning är en internetbörda. Egentligen kanske, kanske man borde börja om på nytt. Bara utplåna allt man har på internet och börja om på nytt. Men nej, det är inte det jag vill.

Jag måste orka ta i tu med det här någon dag. NOTE TO SELF. Men-tiden-räcker-inte-till.

Kommentera

Publiceras ej