SNÖ SNÖ SNÖ

0kommentarer

Igår när jag skulle borsta tänderna upptäckte jag att det snöade. Och inte lite heller. Stack ut handen utanför för att försöka ta in en sak som satt fast i dörrhantaget utanför och isflingorna piskade mot armen. Gick in i vardagsrummet och tittade på lampan i trädgården som syns därifrån och då syntes det verkligen hur mycket det snöade. Det riktigt ven, skithäftigt. Precis vad jag har väntat på.

I morse när jag vaknade tänkte jag ligga kvar i den varma sängen ett tag till men sen kom jag på "SNÖ! Vi har ju snö!". Så jag gick upp och tittade ut genom fönstret. Och jo det var snö, massa snö. I Skåne - Äntligen! Fast det var kallt, riktigt kallt i huset. Gick ner i köket och tittade hur kallt det var. Termometern visade 9.4 minus utomhus samt 15.4 grader inomhus. Ja, 15.4 grader inomhus. Det är SNUSKIGT kallt. Och då var klockan 6 på morgonen, ingen skulle vakna förrän långt senare (då jag fick nog av kylan och ringde ner till hemtelefonen så att de kunde gå upp och elda).

Sen vid lunch tid gick jag ut och fotograferade hästarna i snön. De var jätte tråkiga och solen låg mitt i vägen för min framfart. Sen rymde Snoris och vi gick ut och lekte lite i snön och hon hamnade på bild. Grannens ena åker är helt gropig och i groparna är det fyllt med is så jag höll på att drutta på ändan många gånger (med den dyra kameran i handen) men det gick bra. Sen mitt på åkern fanns det en mindre sjö med is på. Skitkul att åka runt på. Sen gick jag hem med Snoris som haltade pga isbitar på fötterna. Men själv stannade jag ute och fotograferade hästarna igen. Fick nog ändå rätt bra bilder på dem.

Just nu är det 19.? grader varmt här inne, här uppe hos mig är det nog lite varmare typ 21 som mest - skönt. Dock mindre skönt att veden snart är slut. När den tar slut har de säkert inte hunnit köpa mer och på samma gång är det bergis en super storm med vindar från norr som gör att vi får strömavbrott. Jag kommer dö om det sker. Iaf, så är det 12.? minusgrader ute nu och jag hoppas att det blir mer snö. Det vore kul!

Kommentera

Publiceras ej