Dagens ord: Kräkluder

0kommentarer

Underbart. Jag kommer förmodligen bli sjuk, på riktigt i helgen eller nästa vecka. Idag när jag kom till skolan fick jag reda på att rektorn fått vinterkräksjukan. Mysigt. Funderar på om typ halva skåne var lediga idag, eller i alla fall den sträckan som jag åker. Min buss var allt annat än proppfull i går morse. Och ingen klev på någonstans längs med vägen. På skolan gjorde jag typ ingenting den första timmen och vid 10 tiden började våran genomgång. JAG AVSKYR GENOMGÅNGAR på den här skolan. Fatta lång tid det tar. Vi är 15 elever på skolan. Dagen till ära var 2 stycken borta. Trots att våran genomgång började vid 10 höll den på (med endast en paus i mitten) till klockan kvart över två. Fatta lång tid det är. Jag blir invalid av att vänta så länge vid varje "verk". Satt och stickade för att hålla mig sysselsatt. Pajade nog handlederna igen. Men lyckades med bedriften att sticka med stickorna bakom ryggen. Om typ 2 månader så var det ett år sedan jag lärde mig sticka öht...

Efter genomgången skulle vi titta på läraren som vi haft under de här två veckorna, ehm.. titta på hennes filmer. I datasalen. Jag dog av trötthet så jag skolkade efter några minuter och gick ner och knaprade äpple en stund, blev lite piggare men mysade ner mig i en soffa på bottenvåningen. Typ 1.5 timmar senare vaknar jag av att mamma kommit och väckt mig. Lyckligtvis var det bestämt att hon skulle komma och hämta upp mig. Annars hade jag missat min buss och aldrig kommit hem typ.


Jag har kommit fram till att svenska staten borde adoptera ett amerikanskt ungdomsfängelse. Såg lite på Inside som går på femman. Det är om fängelser i USA. Dagens avsnitt handlade om ungdomsfängelser. Vakterna sprang runt som yra höns och undrade varför intärnerna var så rastlösa och odrägliga. Cellerna, isoleringscellerna, var minimala och i dem fanns det ungefär ingenting att göra. Några hade suttit i isoleringen i flera månader. Utan något att göra. Det är inte så jävligt underligt om de beter sig som djur. Hade jag varit chef över en sådan anläggning hade jag lätt satt på Mozart eller Bach på högsta volym och gett dem några giftfria färgkritor att leka med, so what om de klottrar ner hela cellen med det. De skulle kunna bli svinduktiga på att rita av att sitta i isolering så jäkla länge. Fast fängelset var väl lite bra också, de var tvungna att gå i skolan och en massa sånt för att öht få släppas.

Har även kommit fram till en sak angående IPred lagen. Jag kommer avlida om den blir så sträng som IP red verkar kunna bli. 90% av min musik som jag lyssnar på ges ALDRIG ut på platta, i alla fall inte av skivbolag. Min tanke var då att om man fick fri tillgång att ladda ner precis vad man ville mot att man betalade kanske 10-20kr per månad per hushåll. 10-20kr kan man faktiskt avvara blir inte mkt alls på ett år. Pengarna skulle gå till skivbolagen och filmproducenterna osv. Tänk om det blev gällande världen över. 10-20kr per hushåll, per månad, per land, per världsdel. Inse hur mycket pengar det skulle bli. Och antagligen, min gissning är att bolagen skulle tjäna mångfaldigt mer pengar på att det blev så än om man skulle behöva köpa allting.

Ps. Min dator har fått heta kräkluder idag för att den har varit seg nu på kvällen.

Kommentera

Publiceras ej