Akutsjukvård suger

1kommentarer

Jag sitter och grejar i photoshop. Lyssnar på udda musik och tänker, relativt ostört. Kom att tänka på varför jag inte tycker om akutmottagningar. Eller sjukhus alls egentligen.



Upplevelse 1:
Överdoserar penecillin som 5-6åring. Blir omkringslussad på tre olika sjukhus.

Upplevelse 2:
Blir stucken i halsen av en geting. Resulterade i 8 timmar på akuten.

Upplevelse 3:
Halkar med cykeln i gruset, utan hjälm och flyger genom luften. Får ligga typ 1 timme på asfalten och vänta medan mamma försöker få tag i en ambulans. Till slut kommer en taxi.

Upplevelse 4:
Kommer in med sprucken blindtarm, får sitta 4 timmar på akuten utan att något händer. När väl något händer medicineras infektionen "bort" (för att senare återkomma med full kraft vilket i sin tur ledde till näst in till döden, omoget.)



Någon som tycker lika illa om akutsjukvård som jag? (Där med inte sagt att det inte kan vara bra, om man har någon riktigt allvarlig skada eller har slutat andas eller något är de nog pigga på att agera.)

1 kommentarer

Olivia

11 Jul 2009 03:38

Jag minns typ ingen av ggr jag varit på akuten. Några gånger har det varit för att jag varit så borta från medicinerna jag överdoserat så jag har sjuka minnesluckor och sen har det nog gått ganska snabbt de andra gångerna, kanske iofs är för att mamma är chef på sjukhuset jag brukar åka till. :p

Kommentera

Publiceras ej