HOR-bi

1kommentarer




2 Juli gick jag runt på gräsmattan hemma i väntan på att något skulle hända. Plötsligt hände något!

Jag klev på ett bi som satt på en klöverblomma. Härligt! Eller också inte. Det brände till, satte mig och såg över skadan. Drog ut taggen, den satt djupt in i huden ungefär under ena stortån. Satt en stund och kände hur hela foten blev varm, varm, varm.

Under natten blev jag förmodligen myggbiten på minst 2 ställen på samma fot.

3-4 Juli var foten fortfarande svullen, en lätt rodnad hade infunnit sig på ovansidan av foten. Om det beror på betten, eller det faktum att ena hunden hoppat omkring på just den foten redan 2 Juli är okänt. Eller det faktum att betten på ovansidan hade blivit kliade på, inte mycket, men ändå lite. Musklerna i den foten är väldigt mycket stelare än i vanliga fall.

Idag 5 Juli är foten också svullen, den går att gå på nu i alla fall. Men det känns som en ilande bränna på den också. Och rodnaden har antagit en mörk nästan lila ton.

Och då undrar jag hur fort bi stick ska läka? Om detta är vanligt förekommande fenomen eller om det börjar bli dags att ta i med hård handskarna aka läkarbesök pga detta? Jag har aldrig haft privilegiet att bli stucken av ett bi förut så om jag är allergisk eller ej är relativt okänt.

1 kommentarer

Olivia

05 Jul 2009 15:31

Om huden är lila skulle jag nog traska till doktorn. :p Det känns inte som om hud ska ha den färgen!

Kommentera

Publiceras ej