När jag var liten, och gick på dagis

0kommentarer

Ett annat tanke ämne, eller egentligen forum ämne. Kommer ihåg rätt mkt från när jag var liten. Mitt första minne som jag har är från ett dagis. Spontana saker som jag kommit på nu.


När jag var liten grävde jag ner min cykelnyckel, hittade den aldrig igen.

När jag var liten blev det populärt på dagis att måla färger på torkade makaroner. Min mamma är konstnär så jag målade med hennes färger. Några av mina makaroner blev snodda och uppätna av någon som mobbade mig. Vad ungen inte räknat med var nog att makaronerna var målade med supergiftig färg.

När jag var liten tog jag med min barbiedocka till dagis en gång, en av de äldre killarna trängde upp mig bakom en dörr och tog min docka och vred av hennes örhängen.

När jag var liten och gick på dagis brukade jag och en kompis blanda till vatten med tvål och äta/dricka blandningen för att det smakade gott. Jag hävdade även att smör var gott  och nyttigt och bredde ett tjockt lager på en smörgås.

När jag en gång var hemma från dagis passade mina dagiskompisar på att upptäcka en brand i ett höghus i närheten. De kom i tidningen pga det, jag var avundsjuk länge.

När jag var liten och gick på dagis träffade jag en kille som hade glasögon och tandställning. Jag bestämde mig att jag också ville ha det. När jag väl var på väg att få det så vägrade jag och / eller tyckte det var hemskt.

När jag var liten kunde jag ibland gnaga hål i botten på mjölkförpackningar och suga upp mjölken tills den tog slut. Så att mamma var tvungen och gå ut och köpa mer mjölk.

När jag var liten ville jag ha en bilmatta, det vill jag fortfarande ha.

Kommentera

Publiceras ej