Obekväma gummistövlar

0kommentarer

Iförd en löst sittande citrongul t-shirt, en vid svart kjol, håret uppsatt men rufsigt som sjutton och gummistövlar som är aningen för stora eller aningen för små gick jag ut med hundarna innan idag. I ena handen hade jag kopplen i andra handen en gurka, som jag gick runt och åt på. De första två promenaderna jag tog den dagen med hundarna var där jag brukar gå - mot ingenstans där ingen bor. Denna gången gick jag åt det andra hållet, där folk bor, flera stycken. Gick förbi deras fönster, såg i ögonvrån folk i vardagsrummen. Det måste sett konstigt ut. Men det bjuder jag på.

För några nätter sedan var jag ute när det regnade och plockade sniglar. Plockar dem för att lägga i frysen, inte för att äta utan för att förgöra. Men hur som helst, var jag iklädd en morgonrock och samma par obekväma gummistövlar. När morgonrocken blev för besvärlig gjorde jag något som man bara kan/bör göra på landet. Strippa. Det var iofs natt, bäckmörkt och regnade så bara hästarna lär ha sett min kroppshydda vandra omkring. Sagt och gjort så klättrade jag omkring spritt språngande naken i trädgården och plockade alla sniglar jag såg med min ficklampa. I potatislandet fick jag mitt livs natt chock. Tydligen finns det brännässlor där. Min rumpa tyckte inte om det faktumet (och det gjorde inte jag heller).

Kommentera

Publiceras ej