Bränna pengar

0kommentarer

Vaknade i natt vid 3 tiden. Sov i soffan med tv:n på. Gick upp och borstade tänderna. Gick tillbaka till soffan "bara för att titta på tv lite grann" och sen gå och lägga sig. Bah! Vaknade igen vid 6 tiden när mamma gick upp. Kollade på The Voice på femman tills det tog slut vid nio. Satt lite vid datorn och väntade ut tiden. Vid 10 ringde jag till mormor.

Strax efter 11 kom hon hit och hämtade mig, sen åkte vi till Komstad eller vad det hette och köpte skor, jag fick ett par limegröna walking skor från Bagera eller liknande. Kläder är inte mitt stora intresse om man säger så. Efteråt åkte vi fel en massa gånger men vi hade i alla fall ett mål. Äta lunch på Ingelstad Kalkon. Och det gjorde vi trots felåkningar. "Kalonbiff med klyftpotatis och bearnaisesås". Gott, gott, gott och framförallt mättande.

Efteråt köpte hon ett kalkonlår till oss (mig och mamma) att ha i kväll. Kalkoner är verkligen stora djur. Ett under att de inte används mer som slaktdjur än de gör. Där tog väl min ekonomiska snyltning av mormor slut. Men hon åkte till Tomelilla och tänkade bilen. Väl inne i Tomelilla får jag syn på en av de som jag har haft sex med vid något tillfälle. Han såg fulare ut än jag minns honom. Just nu med böglångt hår. Slaker typen. Sådana som man dör lite inombords när man ser på.

Sen åkte vi hem igen eller hon lämnade av mig här hemma för några minuter sen. Skorna gick nog på åtminstone 450kr, maten vi åt 95kr/st och kalkonlåret gick nog på runt 50kr. Bränna pengar alltså - dock inte mina pengar. Jag trivs med att vara bortskämd!

Kommentera

Publiceras ej