Hästdröm

0kommentarer

I natt drömde jag att jag anmälde mig att ställa upp på hästhoppningstävling - utan att ha en häst att rida på. Det spöregnade när det skulle vara hopptävling och tävlingsbanan var ungefär en tredjedels paddock. Den låg nere vid en å så att marken var alldeles lerig och vatten stod högt på banan. Jag stod uppflugen på en balkong eller liknande med min kamera med teleobjektivet på i högsta hugg. In på banan rider en häst. Hästens ägare eller så frågar mig om vad jag tror att hennes häst är för ras. Jag nämner att jag är oduglig till sådant gissande men försöker ändå gissa på Welsh och något mer. Men när jag chansar på det klagar en tant högljutt om det. Sen föreslår jag att det är en Morgan häst varpå hästägaren säger Missouri Fox Trotter eller likn.

Sen drömde jag att jag var i skolan, var stressad för jag ville hem. Frågade rektorn om jag fick kolla en sak snabbt på hennes dator. Skanetrafiken. Men hennes rektorsrum var skitmycket större, man skrev på datorn, fick upp rätt sida och de rätta inställningarna men texten syntes en meter bort eller mer. Sen kom jag på att jag inte hade några pengar så jag kunde i alla fall inte komma hem (eftersom mitt busskort är slut på pengar).

Sen var jag på lantan med det gamla gänget <3 Jag skar mig på två ställen på handen av någon konstig anledning. Gick för att hämta plåster. När jag hade fått mina plåster satt plåstret för munnen istället för de två ställen på handen...

Sen vaknade jag och insåg att jag sovit typ 1.5 timme för länge.

Kommentera

Publiceras ej