Svininfluensa?

0kommentarer

Lalalalala jag känner mig illamående och har gjort det under flera timmar. Kanske är svininfluensa man har fått. Förmodligen inte. Så vitt jag vet så har jag inte varit i kontakt med någon som rest i varesig södra usa eller mexico/sydamerika. Folk som har gjort det borde ju vara solbrända utöver det vanliga och några sådana har jag inte sett på bussen... Fast och andra sidan. Om person A kommer hem från Mexico resan och smittar person B och person B sätter sig på min buss så finns ju risken att det hoppar vidare eller över snarare. Och in.

Man kanske skulle börja med tvättsprit i handbagaget, vantar på händerna när man ska ta i saker som andra har varit i kontakt med osv. Fast om man skulle följa sådana... regler så skulle det gälla hela familjen och jag vet att hela familjen inte kommer vilja ha vantar på sig jämt. Jag skulle inte orka.

Hellre då att man får sjukdommen, kanske hamnar på sjukhus, blir behandlad, blir frisk och får ytterligare en sjukdom att vara resistent mot. Fast sen kommer det säkert mutera sig och då kan man bli sjuk av en muterad form av viruset. Det kanske man inte vill och i och med att man redan blivit botad från den... dens föregångare är ju risken ganska stor att man på samma gång gjort viruset resistent mot behandlingsmedecinen. Lyckat.

Jag läste ut min bok som jag läste idag. Jag saknar den, den var hemtrevlig på något sätt. Har börjat läsa nästa bok av samma författare. Men finner inte alls samma "glädje" i den ännu. Det kanske blir bättre, har just börjat läsa den så. KUK. Där gick en av mina lillfingernaglar av, nu är den bara 3mm lång (av det som är utanför fingret) biten som gick av är ca 1cm. Jag kommer sakna den mycket. Synd att naglar växer så jävla långsamt. Snart kommer naglarna på andra handen börja gå av och då kommer jag riva sönder mig själv ofrivilligt medan jag sover. KUL.

Kommentera

Publiceras ej