Bränd tand smakar illa.

0kommentarer

Det blev en lång natt (tekniskt sett pågår den fortfarande). Sov max 40min. När mam vaknade var det första ord jag sa "Tandläkare". Sen somnade jag om, en stund senare är hon jätte stressad och börjar plocka fram kläder. Fick en tid kl 9. Åker dit direkt och väl där tas rönkten av den djävulska tanden. Det är worst case scenario. Tanden ska ut.

Jag är olyckligt lockad vad gäller tänder. Mam valde helt fel avelsmaterial, men det vet vi ju redan sedan innan. (Min pappas hund dog förresten i helgen, den var döpt efter min mormor.. Så nu står det "RIP Gunnel" över hela facebook... Min mormor lever). Har iaf mest mjölktänder och de saknar mognare tänder undertill. Vilket suger. Och nu har jag en till viktig gen att hålla reda på den dag jag överväger att skaffa avkommor.

Ca 15 sprutor senare är överdelen av tanden loss, då ska bara tandrötterna ut. Det ville dem inte. Den ena hade till och med växt fast i käkbenet. Min trogna tjänare efter 20år går den i pension, eller snarare den avlider. Just nu ligger den på datorbordet i en liten mintgrön påse. Efter mycket om och men är hela tanden borta och jag är försedd med cigarettfilter liknande vitakorvar att stoppa blödningen med. Och tandsköterskan höjer varningens finger för att äta och dricka något de närmaste 2-3 timmarna (finemang, jag som inte ätit något sen igår kväll).

Jag är försedd med en jätte krater i käften. Känns rätt misslyckat. Btw bränd tand smakar som bränt hår - inte så gott.

Kommentera

Publiceras ej