Orka.

0kommentarer

Jag har SÅ mycket jag måste göra helst så fort som möjligt. För skolans del behöver jag fotografera mitt första landskap. Som nu är helt förändrat. Sen behöver jag hitta mitt skyddsglas igen till ett av skolarbetena. Och bygga upp två till av mitt projekt... För nästa torsdag är det redovisning. Sen ska jag skriva klart årets julkalender, samt skriva klar en seksnovell. Göra massa presenter till årets andra julkalender. Fixa julklappar till folk IRL (dvs virka något). Sen fyller min mormor år i morgon (fredag). På lördag och söndag ska jag vara med i något jippo hela dagarna. Jippo som också kommer med på tv (måste jag henna om håret då? höm antar att man kan behöva lägga till det på listan över to do). Komma ihåg att byta logotyp på min ena hemsida varje vecka i december. Göra massa snygga layoter för egen användning på annat håll... Sen har jag kommit på att man kanske kunde delta i en barnbokstävling (pris för vinnaren är 25000kr). Summan av kardemumman är i alla fall att jag har MASSOR att göra.

Och i morgon (dvs idag) ska min skola till Malmö. Jag känner att jag varken vill eller har tid. Problemet är bara att jag har varit hemma nästan hela veckan. Och skolans rektor är nog väldigt oglad på mig just nu över min stora frånvaro. Det suger ganska mkt att inte ha någon större livslust. Och just sådant tänker jag inte samtala med någon i skolan eller hemma om. Jag är hellre sjuk i påhittad svininfluensa några gånger till i höst och vinter. Det lutar åt en sjukanmälning för jag kommer nog inte undan med att arbeta hemma idag. Fick se mejlet om resan av en slump så jag kan ju blivit sjuk bara i förbifarten och inte alls sett mejlet. Jag har börjat rita av personer i tidningar. Förhoppningsvis blir jag bättre på det med tiden. Annars är jag ett hopplöst fall.

To do list:
[] Göra klart skolarbeten
[] Redovisa skolarbetet
[] Skriva klar julkalender
[] Gör klar presenter till julkalender
[] Skriva klar seksnovell
[] Tillverka julklappar
[] Fira födelsedag
[] Vara med på jippo 1
[] Vara med på jippo 2
[] Henna håret
[] Fixa layoter
[] Uppdatera hemsida 1
[] Uppdatera hemsida 2
[] Uppdatera hemsida 3
[] Uppdatera hemsida 4
[] Delta i illustratör/författar tävling

Kommentera

Publiceras ej