Smärt-topp-listan

0kommentarer

Skrev ett meddelande på facebook om vad som inträffade idag. Halvt hoppades jag på att det skulle få en förlåtande effekt. Halvt.. Jag vet inte.. (Jag blir distraerad av min pappa som skickar chat meddelanden där just nu). Så jag tänkte jag kunde blogga om smärta. För den här tandvärken som påbörjades i lördags kväll finns med på min topp 5 (eller 6 över smärtfyllda tider).

1. Blindtarmsinflamation nummer 2 måste toppa listan. Läkare nu för tiden opererar inte bort blindtarmen om den redan har spruckit. De "medicinerar bort" den. Fast det fungerar inte för det kommer tillbaka och mycket värre andra gången. Så tack läkarna på karolinska horssjukhuset för topplistans första placering.

2. Blindtarmsinflammation nummer 1 får komma på andra plats. Olyckligtvis sprack den samma dag som mamma insjuknade i influensa. Så givetvis trodde vi att det var samma åkomma. Som i mitt fall inte blev bättre. Vi åkte ner till skåne och tittade på hus under en helg innan vi åkte till vårdcentralen... Det är smärtsamt att åka på grusvägar när hela buken är inflammerad.

3. Den här tandvärken. Började som sagt i lördagskväll. Gör mest ont på natten, speciellt runt 2-5. Går inte att sova om man inte är riktigt uttröttad. Sover som en alkoholiserad gris när jag väl sover. Nu håller det väl iofs på att läka men är fortfarande svullen i käften och kan inte öppna munnen mer än typ halvt.

4. Extrem huvudvärk, kanske migrän? Fick jag en gång för typ två år sedan. Vet inte om ljus eller så påverkade det negativt. Ända gången det kändes hyfsat bra var när jag såg på tv eller möjligen också datorn. Men bara i sittande position. Stående och liggande var just too painful. Vi trodde det var typ hjärnhinneinflammation men hade inte det karaktäristiska hallonliknande utslaget.

5. Tog ett tag innan jag kom på nummer fem... Men jag tror jag utseer min post turridningserfarenhet. Alltså efter en 6 timmar lång turridningsfärd. När man rider och är ovan får man ju ont i röven framförallt för man tränar ju muskler man inte visste fanns. Well.. Detta var några snäpp för mycket av sådan träning. Blev i princip helt stel i hela kroppen. Kunde bokstavligt talat inte röra en muskel. Blev inte bra heller förrän efter ett besök hos en sån där som gör elektrisk massage.. Kommer inte ihåg vad de heter nu..

Kommentera

Publiceras ej