Att få låtar på hjärnan

0kommentarer

Finns det någon vetenskap bakom detta fenomen? Varför är det nästan alltid dåliga låtar man får på hjärnan? Och varför får man över hela taget låtar på hjärnan? Min dag började bra, jag hade en Boyzone låt på hjärnan:


De är kanske inte jättebra men bättre än vad som kom efteråt. Boyzone - idag - passade bra. Det var fint höstväder och så koolt ljus att jag nästan plockade fram kameran... Orkade inte fotografera något dock.

På skolan fick jag något mycket obehagligt på hjärnan. Nämligen David Hasselhoff - Im Too Sexy (for my shirt)


Det var bara läskigt. Väldigt läskigt. Då är ju faktiskt Boyzone väldigt mycket bättre. Efter David fick jag en behagligare låt på hjärnan. En klassikmusik låt. Som jag av ganska logiska skäl inte kan hitta på youtube.

Jag har just lyckat släppa denna låt som har suttit fast i min hjärna i 2-3 veckor:


Detta blogginlägget är formodligen as-elakt om man utsätter sig för att lyssna på låtarna.

Kommentera

Publiceras ej