Bus eller Bus

0kommentarer

"Urpo är nalle, Turpo är nalle med. De lever sitt eget nalle liv" och Darth Vader-låten. Förföljde mig och morsan idag. När vi busade. Busa som i Bus eller Godis. Fast bus OCH godis. Inget eller.

Mitt skolprojekt innefattar sockerbitar. Dessa sockerbitar lades runt i olika mönster, symboler, bokstäver osv. Runt om i Simrishamn i går kväll. Jag iförd tomteluva, mamma iförd ingenting men med min kamera i högsta hugg. Och så sockret.

Har massa bilder på det som jag måste överföra till datorn. Så att min rektor ser att jag inte är en slacker trots allt. Fast det gör hon nog ändå. Glömde/orkade inte sjukanmäla mig i går. Alls. Orkade inte gå till skolan heller. Så jag blev kvar hemma. Såg ett helt avsnitt av Okänd Diagnos som jag inte sett förut (har sett typ alla de avsnitten). Sen kollade vi på Rachel Ray tills jag däckade i soffan. Det är skönt att däcka i soffan med en hund vid sin sida. Dock inte i nacken när man vaknar.

Jag drömde om båtar. Jag var på en båt tillsammans med mamma, en jättelång båt, inte avsedd för passagerare. Så gör båten en svängning så hon åker i. Jag skriker man över bord, och då är det en passagerar båt helt plötsligt. Dock är det stora, stora valar i vattnet.

Valar är fredliga djur, visst, men jag är somewhat livrädd för sådana djur. I alla fall vissa valar.

Kommentera

Publiceras ej