Dagens "fundering"

0kommentarer

Och gårdagens också. Killar är ett roligt folkslag ibland. Jag har för avsikt att presentera två scenarior som slutar på samma sätt.

Nummer 1:
Jag chattade löst med en på min msn som jag har träffat några gånger i irl. Han är kanske inte så vansinnigt omtyckt av folk som känner honom. Jag känner honom inte och det har inte med saken att göra ändå, tror jag. Hur som helst skrev jag helt random till honom att jag diskuterar ämnet våldtäkter. Han svarar skitirriterat typ "du vill bli våldtagen varje dag eller?". Varpå jag kontrade med att "det har redan skett och jag önskar inte uppleva det igen". Från skitirriterad till nästan valpig ton på någon sekund efteråt.

Nummer 2:
Äger rum på snusksidor. Ganska ofta. Ofta äldre karlslok approachar och mejlar ett jätteperverst mejl, typ "ska knulla sönder hela dig så du inte kan gå på tre år" och efter det perversa står det ibland "hur mår du?" eller "vad gör du?". Svarar man då "deppar" eller liknande blir de från perversttroll till... ja nästan valpar då med.. Fast i deras fall är det ju kanske mer fördelaktigt om de blir mer valpiga.

Grejen med dessa scenarios är att, även om detta kanske är i extremaste laget, gäller det ofta för andra situationer också. Och just det där från aggro till valp på några få sekunder är något som, i synnerhet, tjejer utnyttjar. Jag har personligen lessnat på att utnyttja den där mekanismen för mitt eget välmående, eller vad "vi" nu använder den till. Men det är de knapparna som alla emo-kids försöker knappa igång. När man väl kan systemet är det kanske inte roligt längre? Eller så biter det inte längre.

Kommentera

Publiceras ej