Företagsamhet

0kommentarer

(håller på att skriva på inlägget om Italien-resan)

Jag har kommit fram till att jag nog är ganska företagssam när andan faller på. Och nu idag att jag borde göra något mer vettigt med denna anda. Som exempel. Mina allra första hemsideskisser gjorde jag innan jag kunde använda internet på ett riktigt sätt. Ungefär av en ålder av 10år. Min första "hemsida" gjorde jag nog vid 11-12 - den blev skit. Men det gjorde inte så mycket. Sen spottade jag ur mig massor av hemsidor fram till typ 16års ålder. Då jag slutade tvärt och försökte mig på att bara ha en åt gången och uppdatera den. Lessnade lite på det...

Typ då började jag blogga också, först bara som en dagbok / attention whore grej. Sen på mer riktigt. Typ som nu. Men denna bloggen har knappt funnits mer än... 2år? Sen skaffade jag mig trots allt en hemsida. Som på ca 8 månader fick över 10000st besökare (nu har den funnits i snart 3år och har i runda slängar runt 35000st besökare). En hemsida som uppdateras, ganska ofta till och med. Sen skaffade jag en till för att promota somliga saker som kunde vara bra att promota... Och en till bara för att jag inte ville vara så seriös mer... Och en till med en kompis som aldrig blev något med...

Och på samma gång har jag massa bloggar. Alltså MASSA bloggar. Hemsidan har två som handlar om den. Själv har jag nog typ sådär... 3 bloggar här på blogg.se och 5 bloggar på en annan sida. I och för sig är jag bra på att glömma bort att uppdatera dem. Men och andra sidan är det nog bara denna blogg som har en aktiv besökskrets. (På typ 24 läsare per dag gissar jag på att det är genomsnittsligt.)

Frågan är bara vad man ska göra med den företagsamheten...

Kommentera

Publiceras ej