Svininfluensa? (2)

0kommentarer

Det är lite kul att följa med i debatten om hurvida man ska vaccinera sig mot nöffinfluensan eller ej. Jag kommer inte göra det om jag slipper. Mina argument är följande:
* Jag har inget emot att bli sjuk 3-4 dagar.
* Jag låter hellre kroppen bygga upp sitt egna immunförsvar mot viruset (eller vad det nu klassas som)
* Jag tycker att vaccinet är för otestat ännu, vem vet vad konsikvensen av att ha användt det kan vara om 10, 20, 30 år kan vara?
* Den vanliga influensan dödar ca 3000st personer i Sverige varje år. H1N1 eller vad den heter har dödat ca 5000st personer över hela jorden... Alltså är den vanliga influensan mycket farligare.
* Vaccinerade personer kan bära med sig viruset utan att själva drabbas så vaccineringen är inget sätt att få stopp på den om inte alla vaccineras. Men vaccineras alla behöver man ju inte vaccinera ... alla alls...
* Mina lungor är friska och har inga andra större sjukdommar alltså kommer jag knappast dö av att bli sjuk.
* Det ska kännas att man lever.


Idag har jag roat mig med att skriva vidare på en sexnovell och sovit.
När jag sovit klart satte jag mig ner vid datorn igen och fortsatte... Eller nej först gick jag igenom ca 7000 bilder och rensade bort ca 520 av dem. Det var kul. Till en början i alla fall.

Kommentera

Publiceras ej