Tidig morgon

0kommentarer

Hade tänkt kanske eventuellt försökt sova. På natten. Det gick det åt helvete med. Idag ska jag nog till skolan även om jag inte har någonting där att göra. På riktigt. Mina lärare just nu säger typ "Men jobba hemma det blir skitbra! Bästa grejen hittills av allas arbeten!" medan rektorn lite små agressivt körde med "Jobba hemma?! Varför det? Du ska vara här och jobba från 9 till 4!". DET FINNS INGET DÄR ATT GÖRA när "skulpturerna" man håller på att göra är 1.5cm långa och 1cm höga och ska ligga på en plats nära huset, nära hemmet. Hemma ligger 20 min bilresa från skolan. Förstår inte hur hon tänker.

Är hungrig. Obotligt hungrig. Kommer antagligen att requesta bovetegröt till frukost. Sådan gröt ser ut som havregrynsgröt, smakar vatten och är mättande. Men aldrig att äta det utan sylt - uäk! Och förstås te, har inte druckit te på 6 timmar...

Mitt öga är nog inflammerat. Det känns lite som det. På sätt och vis kan man beskriva den känslan som om en bit av ögonvitan hängde ut ifrån ögat. Den gör förstås inte det. Men det känns som om den skulle kunnat göra det. Jag har varit kreativ i natt. Det är huvudorsaken till att jag är vaken nattetid. Man får så mycket gjort! Saker som annars aldrig hinns med att göra. Detta var vad jag gjorde i natt. Photoshop är roligt.

Har hamnat i en svacka igen, visserligen var jag knappast mkt bättre innan svackan kom men det gick från mörkgrått till svartgrått i färgskalan. Vet inte vad man kan göra för att komma upp och ut ifrån något sådant. Alltså över hela taget. Få livet grått, ljusgrått och kanske till och med vitgrå eller vitt... Vad nu det är. Hur känns det att vara riktigt lycklig?

Kommentera

Publiceras ej