Australien

0kommentarer

SUCK.
Alltså... Min pappa bor där. Och jag har aldrig träffat honom. Mam är livrädd för honom. Tycker inte om australien alls typ. Fick kontakt med honom utan hennes vetskap för ungefär ett år sedan. Lyckligtvis är han fattig konstnär...



Tills typ idag. Då han på facebook skrev att han tjänat 20k och skulle tjäna ytterligare. Då började han prata om utifall att jag ville resa dit så kunde han skramla ihop pengar för det ändamålet. Och jo visst, att resa till Australien hade väl varit något. Men... Till honom? Ensam? I say no!

Mest för att dessa egenskaper passar in på min pappa:
*Drogmissbrukare
*Festprisse
*En smula "gubbsjuk"
*Våldsam

Nu har jag förvisso annan indirekt släkt där. I Australien. Hans syster och hennes två barn. Och hans/deras föräldrar. Som inte verkar vara drogmissbrukare, festprissar, gubbsjuka eller våldsamma. Så det är ju positivt...

Men jag. Skulle inte våga resa dit ensam. Delvis är jag rädd för människor xD Delvis skulle jag bli helt panikslagen typ av själva resan. Gillar att flyga förvisso men 20 timmar? Så om jag skulle åka dit skulle det INTE vara ensam..

Men vem skulle man åka med då? x) Liksom alla jag känner är fattiga eller har massa saker som de inte kan lämna, som jobb, partner, djur (och barn).

Positivt dock med detta är förstås gratis boende, gratis "vänner", gratis osv osv osv. Aja det lär inte bli av än på ett tag. Skrev att jag inte kommer röra mig urfläcken förrän min skola tar slut om ungefär 8 månader. Att åka dit tre veckor över jullovet kanske inte är så lönt med tanke på hur mkt det kostar. Dock ville han att det skulle vara just över jul och nyår. Så tidigast typ december 2010.

Har dock planerat sen innan att ska man resa dit är det nog bra att ha pojkvän hemma så man inte hittar på en massa dumheter. Fast det gör man nog ändå om man reser dit O.O

SUCK...

Kommentera

Publiceras ej