Flytta hemifrån

0kommentarer

Vore nice. Att bo kvar hemma hos morsan är förvisso bekvämt. Slipper laga mat, slipper tvätta. Allt är gratis och jag är förstås bortskämd. Städa gör jag knappt heller, sista städningen mitt rum fick (vilket var alldeles nyligen) skedde pga att mamma fick tokryck på att det var så ostädat. Förvisso städade jag bort mina saker först, de saker som inte får lägga vantarna på. Men sen så.

Vore nice att slippa henns karlslok som jag inte gillar, och sedan några år tillbaka inte pratar med, alls. Ändå bor han här typ varje helg under höst, vinter, vår och på alla skollov. Behöver knappast överdriva när jag säger att tryckta stämningar kan förekomma.

Vore än mer nice att slippa bli fast här på landet bara för att de har supit till vilket skedde i går. Jag förstår inte varför de promt ska till och dricka vin i tid och otid, när han är här. Semi alkoholism typ. Och sen all glass som han proppar i sig. Jag förstår inte .... Dessutom är han den bögigaste människa jag känner till...

Dock hade det varit jobbigt att välja vilka av djuren som skulle få följa med i flytten. Den ena hunden har jag svårt att vara utan och det är ömsesidigt. Men att flytta hemifrån med en hund i bagaget kanske är lite för stort ansvar. Dessutom skulle hon då behöva följa med mig typ överallt. Hamstrarna är en given medföljare dock har de burar som är över 1 meter långa och sånt tar ju plats. Och sen grisarna... De vill jag inte lämna kvar hemma för det är ju jag som vill ha kvar dem från första början. Nu går det iofs att bygga nytt till dem om man skulle vilja. Men så beror det så mycket på vad för lägenhet eller så som man skulle få tag på.

Dock skiter sig allt detta på grund av pengar och säkert endel andra saker med. Men pengar. 20000kr förbrukas per år på min skola. Vilket är typ alla pengar som jag sitter på. Finns förvisso enkla sätt att tjäna pengar på men det känns lite orka :P

Undrar vad som skulle bli bättre av att flytta hemifrån? Egentligen tror jag rätt mycket skulle förändras till det bättre. Fast och andra sidan kan det gå åt motsatt håll också och det är ju inte så bra det... Det här är för svårt för mig att tänka på just nu. Så orka. Det lär ändå inte ske än på länge.

Kommentera

Publiceras ej