Genetikens under

0kommentarer

Jag har hört att y genen är på väg att försvinna. Dvs mannen är på väg att försvinna. Inte för att det nog kommer gå så fort. Men några tusenår fram i tiden kanske det inte finns några snoppgubbar där ute... Det satt jag och tänkte på idag i skolan när jag satt vid datorn och ugglade. Så kom jag till min förföran på att det måste typ innebära att det då kommer födas barn med två mammor. Så typ Emilia och Saga är bästa vänner, så hettar det till och lesbiskt sex utbryter. 10 månader senare får båda barn. Det är ju typ så med någon ödle art, fast de ödlorna utrotade alla hanar själva på egen hand.

Och sen kom jag på att... Om det nu skulle bli så att två tjejer kunde få barn tillsammans på helt naturlig väg då borde det ju även kunna bli så att naturen skulle göra så att de som blir isolerade i världen kan föröka sig utan partner. Så att Isabell råkar bli den enda mänskliga varelsen på en ö. En dag tänker hon på sex. Ett år senare har hon en unge. Då skulle ju dock alla barn som föds bli tjejer de med.

Sen började jag i min förfäran tänka på hur man skulle kunna återställa y genen till sitt ursprungliga jag. Så att de inte dör ut. (För hur bra nu en värld full av tjejer skulle vara så skulle då inte jag vilja bli på smällen bara av att tänka på sex!). Typ istidsmänniskor som ligger nedfrusna fram till idag borde ju i teorin kunna ha i alla fall några levande spermier. Eller så kanske de kunde sätta in några uppsättningar dna från ett sådant lik i ... Aja. Dock skulle nog inte jag vilja ha en neandertalar unge. Ful, korkad, anatomiskt felbyggd. Som att föda upp en handikappad unge medvetet.


Kommentera

Publiceras ej