Sanningar och falskingar

0kommentarer

Heter det inte nej men idag får det lov att heta så. Även om jag kommer spåra ur ämnet totalt. De med spotify i högsta hugg kan för högsta inlevelseförmåga knappa in "Atmos-fear" i sökfältet och lyssna på de två låtarna av samma artist på repeat (det gör nämligen jag).

Okej... Ibland får jag mejl som lyder ungefär:

"Åhhhhh jag älskar när tjejer pratar skånska"
Aha tänker jag då, det är ju kul för dig och för de tjejer som nu pratar skånska. Vilket jag inte gör. Mer än små uttryck då och då. Däremot kan jag nog immitera skånska fast, fortfarnade bara små ord i taget. Däremot om det gills, så förstår jag skånska rätt bra. Då jag har haft klasskompisar som pratat så grötig skånska att den som folk säger sig ha hört inte ens är i närheten.

"Hur är det med dig? Hur har helgen varit?"
De två frågorna följer med nästan alla mejl någon gång. Svaren på frågorna varierar mellan ett mindre antal, men ack så negativa respondsningar. Ja för hur är det med mig? Skit, Hyfsat, Dåligt, Kasst, Sådär, Sisådär... Och hur har min helg förmodligen varit? Tråkig, ensam, enformig, slapphelg osv.

"Vart bor du?"
Vanligen innan man frågar en sådan fråga bör man skumma igenom pressen för att hitta eventuell boplats. "Skåne" till exempel. Ska det vara mer precist fast ändå inte svarar jag vanligen "Österlen". Då frågar en del vart sjutton det ligger. I would say.... GOOGLE IS YOUR FUCKING FRIEND! Fast oftast tycker jag bara de ska googla det. Fast... Egentligen hjälper det föga för google visar inte på någon karta vart österlen ligger. Så därför visar jag nu en karta:

österlen
Det blåa är vad som numera till viss del kan räknas som österlen. Det rosa är vad urinvånarna kallar österlen. Jag tycker det blåa fältet är det mest tillförlitliga.

"Vad gör du nu?"
Får jag den frågan svarar jag mycket riktigt på vad jag gör just då. Vanligen ingenting. I alla fall inte mer än slölyssnar på musik vanligen på repeat. Tråkar runt på nätet eller tittar på tv.

"Är du oskuld?"
Nej, det är jag inte fast det känns som om jag är det. Dessutom säger jag ibland att jag är det. Lite med glimten i ögat dock.



Bah nu kommer jag inte på fler "sanningar och falskingar". Får fortsätta senare någon gång.

Kommentera

Publiceras ej