Vaknade just upp från en dröm

0kommentarer

Jag hade en annordning som såg litegrann ut som en måtttstock som jag kunde flyga med. Jag lyfte från marken och flög över landskapet som i en google map satelit karta. Flög över landskapet, riktigt högt upp. Sen såg jag något som var stort nog att se och blev impad, flög närmare och såg en jättestor hästgård typ alá slott, flög runt den ett slag innan jag såg en till ännu större gård, nu med folk som höll på att rida western, flög närmare och svävade runt gården ganska länge för att läsa in hela omgivningen. Sen började min flyganordning tappa höjd, jag försökte få upp den i luften igen men den bara dalade av. Till slut lät jag den sjunka helt för att spara på krafterna så jag kanske kunde få komma hem igen. Landar i en gräsbevuxen slänt, nära vatten.

Ser ut mellan träden mot vattnet, ser en gigantisk vit vinge, alltså flera meter, typ alá flygplansvinge, om inte ännu större. Tittar innåt träden, där står en ensam svart hund och huttrar av rädsla och köld för den är blöt och lämnad ensam. Lite längre fram hör jag en get som bräker. Jag går närmare ljudet och ser några kattungar som leker i slänten. Jag kryper ännu närmare. Ser en man som bär saker till en båt där geten förmodligen står, ser en häst stå på båten i alla fall. Smyger närmare och vips är jag inne i ett hus, på vinden vid några kartonger, kikar fram utan att se. Nästa ögonblick står jag face to face med ett barn typ 5-6år gammal. Börjar fråga ut honom, allt medan mängder av kattungar springer omkring.

Ett spädbarn börjar skrika och ungen suckar fram ett "åh nej inte nu igen" mannen kommer tillbaka men tar ingen notis om varken mig eller något av barnen. 5-6åringen säger att de ska flytta och att deras stora katter redan är packade men att alla andra ska lämnas kvar att dö. Nästa gång mannen kommer in frågar jag om inte jag kan få kattungarna heller då och kanske den svarta hunden om det är deras. Han svarar inte. Sen frågar jag om de inte ska ta med spädbarnet också. Som för övrigt är missbildat, ser ut som något från en skräckfilm även om det är inlindat som i en babyblå kokong.



Sen börjar jag modifiera drömmen medan jag sover så vad som hände sen gills nog inte.

Kommentera

Publiceras ej