Djur.

0kommentarer

Vaknade just upp från en dröm där jag drömde att det var vinter, typ Norrköping - uppåt landet i alla fall. Det var "Halv åtta hos mig" vet inte om jag var åskådare av programmet eller inne i det från början. Det var i alla fall fyra personers hus som skulle vara värdar för en kväll - som vanligt. En av de som var med hade ett hus, en stuga som de skulle vara i, en helt igenbommad...

Jag och mamma var inne i en mataffär och ena hunden var med, så tittar jag på henne och frågar mam "Har hon inte krympt väldigt mycket?" Och jo svarar mamma "det har hon". (Hunden size sheltie). Lyfter upp henne i vagnen där hon slocknar.

Sen var jag ute och pulsade i snön (vid den igenbommade stugan), ser framför mig en mörkgrå korv ligga längre fram, jag känner igen den som en cockerspaniel. Gräver fram den och den är vid liv. Lockar på den för att se om den är vänlig nog att komma fram vilket den gör och jag kopplar den. Sen kommer en rödgul ungkatt framsmygandes. Mager som gud vet vad. Lockar även på den den är inte rädd för hunden men mer rädd för mig. Jag tänker att "den är så mager kan inte lämna den här ute" så jag lyfter upp den och försöker bära iväg med den, men den får panik och börjar fräsa
...... Och där vaknade jag..


Det är helt skumt, i morse när jag vaknade liksom rörde sig världen runt omkring. Alltså mer än vanligt. Och när jag började röra på mig, typ för att klä på mig och sånt så var det stor svajningsvarning. Sen gick det över lite. Vi var på konstmuseumet och kollade på en ... holländsk samlares kinesiska konstsamling med kinesisk modern konst. Ehm... Det var faktiskt rätt snygga saker. Saker som jag själv lätt hade kunnat ha. Fast nu är väl samlingen så jävulsk dyr. Kostar säkert flertalet miljoner kronor...

När vi var klara på museet åkte jag och mam till mormor som bor i närheten av museet. Morm hade införskaffat en julskinka <3 Det är jethe goth. Diskuterade utställningen där lite, eftersom både morm och mam har sett den.

Sen åkte vi till Granngården och storhandlade <3 Jag älskar sådana affärer, med djurfoder, tillbehör, saker man bygger med osv. Skitkul! Vi köpte iaf hundmat, pellets och ett klösträd till katten.

Kommentera

Publiceras ej