Livsfarlig frukt

0kommentarer

I köket har det under hela julhelgen legat två stora ananaser. Jag har inte haft någon lust att äta ananas eftersom jag får dåliga flashbacks till skolmaten på folkhögskolan (där ALLA rätter innehöll just ananas, varesig det var exotisk gryta eller svensk husmanskost)..

Idag gjorde jag slag i saken och skivade upp två bitar lussekatt i brödform. Värmde de lite lätt i micron någon halv minut och under tiden köttde jag en av ananaserna. Lite improvisoriskt för hur skär man egentligen en annans på bästa sätt?! Skar upp ungefär 1/4 eller 1/5 av ananasen i lite mer ätbara skivor. Sen satte jag mig och kollade på Top Model 5 vilket kan vara underhållande (gamla avsnitt, gammal sesång).

Första skivan var helt okej, lite rinnigt fruktkött.. Andra skivan gick okej att äta den med, tredje... Nja... Och så den sista fick jag riktigt kämpa med att få ner. Inte för att jag var mätt eller så. Men det gjorde asont att äta det. När jag till slut gav upp pga smärta i hela käften skulle jag ändå försöka få ner den andra biten lussekatt... Gah, vad torrt den smakade. Lite som när man äter sockerkaka och dricker te, det skär sig i munnen... Fast detta var värre.

Åt det lilla fanskapet typ 13-14 idag och nu 16:40 gör det fortfarande ont, inte så mkt i käften men runt den. Ananas är inte att rekommendera för någon! I alla fall inte färsk, och defenetivt INTE till köttbullarna.

Kommentera

Publiceras ej