Lord of the Balls

0kommentarer

Jag drömde att jag spelade spel på min laptop. Ett spel där man skulle trycka på en massa hjärtan i en grotta. Spelet ändrades så man skulle trycka på färgade pluppar. Sen ändrades det ännu mer när färgplupparna invaderade grottan totalt. Tömde den en gång men såg sen att det fanns fullt med duttar på sidorna i väntan på att få komma in. Började rensa där med men hittade ett sidospår med större bitar, som gav mer poäng. Fast en ledde till en "våt" korridor och muspekaren fastnade där typ. Fick äntligen ut den men när jag kom tillbaka till den stora grottan var det ett helt annat spel. Fast fortfarande samma. Grottan var typ fylld med vätska och bollar, jag gick neråt i grottan och hittade en eldbarriär som höll på att explodera och när den väl gjorde det försvann all vätska men i spelet började det finnas monster (liknande orcher) som flög omkring och skapade oreda. Ju längre in man kom i spelet ju verkligare blev det. Till slut var det så "verkligt" att några från sagan om ringen var med. Den ena klättrade upp på en stenpelare och överföll en nasgul (?) och hoppade upp på den, sen hämtade han de andra och gandalf lyste upp hela grottan med sin kristall i trollkäppen.

Fast sen utvecklades drömmen som så att jag och en till sprang runt i "verkligheten" och letade efter ett verktyg, istället hittade vi en lastbil fylld med svampar (för matlagning) och en hel lastbil fylld med konserver med svamp i.. Jag demolerade en skulptur/3D tallrick och blev sugen på att sälja den, men det gick tydligen inte pga copyright problem.

Kommentera

Publiceras ej