Storm

0kommentarer

Vad får vinden att blåsa? Finns ju ingen egentlig kraft som säger "hey dude, vakna! det är dags att börja blåsa nu". Jag sitter här vid min dator på min våning i min morsas och hennes karlsloks hus. Vinden viner utanför och in i huset. Det är kallt. Hela trädgården är full av snö, minst 50cm på sina håll. Fast på min fönstersida in mot lilla trädgården är det barmark. Fönstren i deras sovrum är täckta - ja täckta med snö. Smutsig snö. Det verkar på väderleksraporterna att det ska bli snö i natt men just nu är det molnfritt. Österlen är kallt, men blåsigt, jävligt blåsigt. Vindar upp till 22m/s. Önskar jag kunde spela in det på film och få med ljud. Det låter verkligen jättemycket.

Dessutom undrar jag om räkor har tänder... Men det är en annan femma..

snö

Edit: Väderleksrapporten sa just att det har varit upp till 25m/s nu xD Och i har tätat fönstren med bombullstussar. Mina fötter är som istappar. Jag hoppas på snö i natt... Mycket, mycket snö...

Kommentera

Publiceras ej