Ursh x 2

0kommentarer

Periodvis plågar jag mig själv mentalt genom att kolla på saker, läsa om saker som är ledsamma. Hemska eller obehagliga. Det är något jag har gjort både med vilje och av en slump den senaste tiden. Och ja... Ursh på båda sakerna fast på olika sätt och vis...

Som folk som kanske läst den här bloggen förut vet så vill jag någon gång i livet ha en Afghanhund... Därför var det extra hemskt när just en Afghanhundsvalp annonserades som försvunnen på ett forum där jag hänger.

Emily 7,5månader gammal rymde med sina syskon från deras ägare 13 januari i Hylline (Skåne), medan hennes syskon fångades in förblev hon borta.


Det har tipsats om att hon kan vara stulen och ev. såld till antingen Göteborg eller till någon by strax utanför/ovanför Malmö. För hon är fortfarande borta, 2 veckor efter försvinnandet. Har inte sett några annonser på blocket om afghanhund till försäljning. Hoppas hon kommer till rätta och att hon fortfarande är vid liv. Hade jag förlorat min hund på det sättet hade jag avlivat mig själv (seriöst).
Finns en facebook grupp om det: Hjälp till att hitta Emily!

Ursh nummer 2 handlar som sagt om något helt annat...

Fick ett mejl igår från någon som egentligen inte hade något mer att säga än att "vi bor nära varandra" och "jag bor i vollsjö"... Eftersom det är nära måste det betyda att det är i Skåne... Jag är urdålig på geografi så jag googlar i princip alla ortnamn som alla skriver till mig... Men Vollsjö tyckte jag ändå att jag hört förut i något sammanhang. Och jo det hade jag och nej Vollsjö ligger inte direkt i närheten av mig.

Under sommaren ägde ju ett mord rum där. På en tjej som jag träffade några gånger i förbifarten. Massa flashback diskussioner om detta mord. Bara hemskt. Finns i och försig mer hemskt i det att hämta än detta men ja... Blev bara dyster när jag kom fram till detta i går/natt. (Fast jag har ju vetat om det länge men ändå).

Kommentera

Publiceras ej