Vinterkyla

0kommentarer

Fick något ryck och hoppade in i välgörenhetsstriden.. Lagtävlar.. Det lag som vinner får skänka 30k till en hjälporganisation. Vet inte hur det fungerar mer än att man ska klicka på en virtuell fackla så att den hålls vid liv.

Min fackla vill överleva xD


För övrigt är det skitkallt här, frös hela natten igår. Sista timmen hade jag gåshud över hala kroppen. Egentligen borde jag sovit. Men det var 15 grader inomhus och mina fötter var isbitar. Blåste rejäl snöstorm gjorde det också. Har inte sett hur det ser ut ute för det var nästan mörkt när jag vaknade men ja.. Nog har det kommit mer snö alltid.

Det positiva med detta är att det förmodligen inte blir några mördarsniglar i sommar. De brukar reduceras om det blir en kall vinter. Och nu har det varit en olidligt kall vinter i flera veckor. Chansen för deras överlevnad är nu ganska slim. Förhoppningsvis dör hela stammen ut. Det hade varit underbart faktiskt. För det är oepiskt att gå upp på morgonen på sommaren och mötas av en matta av sniglar. Som ett helt mönster, var 15cm sitter en snigel. Det är inte så mysigt att gå på... Dessutom gick jag barfota den sommaren, så barfota i daggigt gräs klockan 4-5 på morgonen - då det inte är lämpligt att gallskrika rätt ut när man kliver på en snigel. Huga huga. Det var mardrömslikt.

Fast sen började vi plocka sniglarna och la in de i frysen. Det är faktiskt rättså effektiv och snabb metod att reducera antalet. Så jag hoppas att vädret har skött den biten naturligt nu. Förmodligen blir det en rekordkall natt. Det är stjärnklart, blåser inte och snön ligger packad längs marken. Ska nog ligga nerbäddad i soffan i natt med elden igång istället för att sitta uppe vid datorn där det blåser in kall-luft, även om de inte blåser på långa vägar så mycket som i natt...

Kommentera

Publiceras ej