Datortjaffs

0kommentarer

Har insett att min dator börjar bli full med bråte. Bara 27gb eller något var kvar i utrymme för några dagar sedan. Väldigt mycket fail, men jag flyttade över typ alla bilder till den externa hårddisken, dock är det fortfarande ungefär lika lite utrymme kvar... Känns lite... Fail för jag vet inte vad jag ska ta bort/städa upp för att få mer space om bilderna är borta? Musiken ligger också på externa även om lite finns kvar på datorn. Filmer har jag nästan inga, men de som finns ska nog flyttas på.. Men det kommer ändå som mest ge kanske 10gb mer... Funderat på att avinstallera spel jag inte längre speler (för att datorn inte klarar att hålla igång spelen) men på samma gång har jag varit sugen i månader på att börja spela igen (trots risken för att datorn låser sig)..

Var ute och fotograferade igår, blev riktigt bra bilder - tror jag - har inte hunnit kolla på de ännu. Dock är det mest sådana bilder som bara går att lägga ut på deviantart, för på hemsidan blir det lite för stora upprepningar och någon annanstans passar de nog inte på heller (mest växtbilder). Det var riktigt dövarmt igår och med hög luftfuktighet, vilket iofs kan ha berott på platsen vi befann oss... Åt en glass på en uteservering; Saltlaktris / Dajm. Älskar laktris och .. dajm.

Ena hunden försvann idag, när hon var hemma igen kopplades båda hundarna och vi gick åt det hållet hon försvann åt förut. Rätt snart fick hon upp spår och vi började gå på en väg som vi gick på för nästan precis ett år sedan fast denna gången gick vi åt andra hållet där vägen svänger och några hundrameter bort kom vi ut på ett helt oväntat ställe. Typ hundra meter från där min buss stannar, där jag brukade stanna, spana efter mam's bil och om den stod där ringa om hon kunde hämta mig där. Eller sucka och börja traska den oändligt långa vägen till nästa gård, förbi den och genom deras hästhagar och sen en oändlig väg hem. Känns lite som om vägfyndet kommer aningen försent. Men och andra sidan känns det lite som att jag knappast hade sparat någon tid alls på att gå just den vägen (den nyfunna). Fast den vägen är absolut mer säker på hösten och våren. Och vintern om det inte är för mycket snö...

Kommentera

Publiceras ej