Väderdröm

0kommentarer

Drömde att det blev typ massa regn och översvämmningar som täckte upp hela åkrar som blev till sjöar (det händer i verkligheten på vårarna när snön smälter) men detta var mer än naturligt. Drömde att vi hade ett hus nära en upphöjd åker, lite som en "skidbacke" i slutet av åkern. Det var vatten som låg som ett tjockt lager ovanpå åkern, man såg det i genomskärning. Fick inte ta på det även om man hade kunnat hämta vatten från det om man hade fått, man var rädd för att vattnet slulle läcka ut och översvämma hela området. Det blåste starka vindar och vi höll på att evakuera hela huset men det var typ en fest i ett hus någon kilometer bort dit alla skulle, även vi. Festen var i ett slags byacentrum med en mini "karneval" på torget. Festen höll på länge och väl, när vi skulle hem gick jag i förväg, sprang uppmot en höjd/kulle och såg hur himlen mer och mer blev lila, gul och mörk och hotfull. Ju högre upp jag kom ju mer blåste det i motvind och jag kunde knappt ta mig upp på toppen. När jag väl stod där var det världens åskoväder som dragit in och blixtar täckte himlen några km bort såg jag en tornado dra fram, fast den bestod av ringar som roterade istället för en solid pelare av bråte och jord. Fick panik då jag insåg att vi inte skulle hinna ta skydd allihopa och hur skulle vi ta skydd när alla hus låg i djupa dalar som skulle kunna bli översvämmade hur lätt som helst om vattnet kom "löst". - Sen vaknade jag

Kommentera

Publiceras ej