Jag är fri!

0kommentarer

På gott och ont. Kanske mest ont. Jag är fri, från skolan. Sommarlov. Taskiga omdömmen. För mycket frånvaro. Det var väntat, för jag suger på att hålla mig i skolan. Nu vet jag inte alls vad jag ska göra. För det känns ju lite orka att bo hemma hos morsan ute på det isolerade landet faktiskt. På samma gång måste man ju ändå ha cash att kunna göra en förflyttning med. Det är rätt illa.

Sista veckan
Denna veckan har vi i alla fall städat hela, hela, hela, hela skolan. Från topp till botten. Jag städade bort min plats förrförra fredagen så jag var helt utan något att göra på måndagen. Städade våning tre vilket var lätt gjort även om det tog sin tid. Städade ur möglig levande mat ur kylskåpet typ philadelfiaost och keso som det växte grönt ludd på. Filmjölk med grönt ludd, öppnad typ tonfiskburk som luktade apkadaver osv. Grymt, brutalt, vråläckligt helt enkelt. Flyttade om stafflierna i förrådet och smet iväg tidigt. Andra dagen var jag inte mycket till nytta för då hade jag hysterisk huvudvärk. Städade datasalen och tömde papperskorgar mest. Onsdagen hade vi föredrag med gäster som tydligen i många fall var miljonärer. Sålde bullar och fick ihop 635kr. Sen åkte vi hem till rektorn och fick en guidad tur av hennes man i deras ateljé(er) och sen fika - igen (eftersom vi mer eller mindre proppat i oss överblivna bullar under föreläsningen) och sen bildvisning av rektorns bilder.

Torsdagen städade vi ännu, ännu mer. Städade och sorterade om förrådet, det blev kanonbra, älskar att sortera och möblera om sådana platser där det verkligen syns att det har gjort skillnad! Städade bort föreläsningsstolarna och hela våning två där förrådet även finns med. Och när det var klart hjälpte jag de i källaren med att damma av och skyffla upp allt byggdamm och slänga. Typ dammlunga.nu! Men sen var det faktiskt klart. Och under hela veckan pågick en hisklig byteshandel mellan alla. Fick två marmorblock av en och två ramar av en annan sen tog vi oss friheten att ta varsin ram av någon som förmodligen slutat på skolan x) Och på kvällen blev det knytis fest och på fredagen städade vi igen, från festen och sen fick vi som slutar tvåan några presenter. Räddade mitt omdömme i presentationsteknik också genom att visa en film jag gjort för rektorn. Blanda nytta med nöje ftw!

Så nu är det på riktigt SOMMARLOV!


Men jag vet fortfarande inte vad jag ska göra på det och inte heller vad jag ska göra efter det.

Kommentera

Publiceras ej