Ångestfylld dröm igen

0kommentarer

Jag drömde om ett hotell med fler våningar än som syntes. Ingen i personalen ville kännas vid våningarna eftersom det bodde något (bibliskt?) slags osynligt överväsen där. Andarna hade i uppdrag att föra med sig utvalda människor. De valde ut ett spädbarn som de fick tag i. Pappan hade försökt många gånger att rädda ungen. Andarna hade förvandlat honom till en solid gummi figur. Jag och en till kom till dessa hemliga våningar av misstag. Vi kom i från varandra och jag gick för att få någon i personalen att hitta tillbaka åt mig.


Kom precis in igen, har suttit utanför och inne i "stadens" bibliotek och ritat av exteriören och försök till interiör. Det är kallt ute, hoppas att våren kommer igång på riktigt snart. I morse gick jag ut till katterna med t-shirt, frös typ inte ens. Så nog är det på gång även om det inte ser ut eller känns som det... Och veckan efter denna är det påskutställning. Helt sinnessjukt vad fort tiden går...

Kommentera

Publiceras ej