Likvagn

0kommentarer

Typ 14 timmar efter att jag vaknat orkar jag skriva ner min dröm, inte för att jag inte direkt inte har orkat. Men det råder sjukdom här hemma. Även om jag själv inte är speciellt sjuk, mer än att halsen har någon underlig åkomma. Vi har spenderat hela dagen i soffan med varsitt täcke ätandes ungefär ingenting till en början. Jag hoppas att mam blir frisk snart för hela köket håller på att fyllas med disk och maten lär väl ta sitt slut... Anyway.


I natt drömde jag att en tjej fick en gåva av typ sin pappa. Gåvan var en måltid och tydligen en väldigt stor favorit för denna tjej. Det var väl bara det att gåvan/måltiden var ett lik, av en människa. Liket låg på en rullningsbar vagn i kromfärgat stål. Hon sprang runt med liket på vagnen och gluffsade i sig dess kött (karvade av det från skelettet) runt, runt, runt i en källare med massa rum. Lite samma ljus som i ett parkeringshus fast detta var långt ner under marken, under ett hus. Typ sjukhus. I ett av rummen var det en djungel med samma typ av ljus. I en del av rummet är det vatten som färgas gult av ljuset och golvet. I vattnet ligger en jättestor krokodil. En berättar röst går igång, och berättar i saklig ton likt den hos david attenborough att "krokodilers enda storlek är större krokodiler" och precis när han har sagt det simmar en ännu större krokodil in och slukar den första hel. När tjejen har fått av allt kött från kroppen förflyttas drömmen till en liknande men annan plats. En barnfamilj med en dotter i ungefär samma ålder som tjejen (ca 7-8år) kommer in de är typ hemlösa eller något för de ber om hjälp från flickans familj som är glada att hjälpa till men det är upp till tjejen att bestämma, hon säger först ja men ändrar sig och säger nej... Sen vaknade jag

Kommentera

Publiceras ej