Ohh orka

0kommentarer

Mam har hamnat på någon form av lista över folk som ska sättas i arbete. Det har lett till att hon två gånger fått ingripa som dagisfröken. Och på så sätt dragit in dagissjukdomar in i huset. Nu ska hon vikariera i typ en vecka med start idag, åt en fjärdeklass. Hon ska bla vara idrott och musiklärare. Vilket är hysteriskt roligt. Eftersom hon liksom jag skyr idrott och musik (i skolan) som pesten. Dock innebär hennes vikariat att jag ska utsättas för något riktigt obehagligt nämligen...

Åka buss med de nya busskorten. Jag har mild panikångest över det. Förra året när jag åkte buss till skolan typ jämt var det i början också så här. Jag gillar inte bussar helt enkelt, hade det varit samma biljettsystem som innan hade det iofs inte varit så himla fel. Men nu när de har fått ett nytt kortsystem och jag är inte helt på det klara med hur det är tänkt att fungera vilket är oroväckande. Så jag funderar jätte mycket på att stanna hemma i dag. Men då måste jag komma på en giltig sjukfrånvaro. Och gärna något som håller i sig tills på fredag med. Och helt hela nästa vecka också.

Kommentera

Publiceras ej