Likörer

0kommentarer

Jag och morsan stod förut nere i köket, hon stod vid diskbänken och såg skeptisk ut och hade ett glas i handen. Hon hade tagit ett smakprov på en likör som vi fått överta den sista slurken ur. Jag fick smaka vi konstaterade båda att det inte var alls mycket alkohol i det och kollade vad det stod på flaskan. Mam: "Det är nog mindre alkohol än i vin", jag: "eller lättöl." :3

Nästa som vi provade var en tjock sörja typ som sirap, mörkbrun med kaffesmak. Och typ bestående av socker. Vi konstaterade att det nog bara funkar att baka med den. Slutade med att jag fick ta den slurken med och det smakade verkligen bara socker och kaffe..

Den tredje och sista likören fick jag smaka på, mam visste redan hur den smakade. Den smakade verkligen alkohol, sådan man har i påskgodis. Mam fick dricka upp det, sådan likör är verkligen skitvidrig.

Kommentera

Publiceras ej