Uppdatering

0kommentarer

I tre nätter har jag drömt somewhat mardrömmar. Inte så att man ligger och är skräckslagen och tror att världen ska gå under eller att man faller handlöst (falldrömmar har jag aldrig haft). Nej det har mer varit ångestladdade drömmar, de två senaste om gymnasiet. Undrar varför just det dyker upp i min drömvärld, för jag har inte gått på något gymnasium på 5år. Känns lite olönt att ångra den tiden nu, även om jag visserligen ångrar rätt mycket att jag hoppade av. Det var onödigt. Ångrar att jag inte fattade mer av vad gymnasiet innebar och tog det mer seriöst. Men det är inget som går att göra åt nu. Det är för sent.

Jag sitter annars här och är sjuk eftersom folket här hemma som går ut i omvärlden dagligen har dragit med sig smittor utifrån och inte gör vad de kan för att behålla sjukdomarna på eget håll istället för att sprida de för vinden. Har även handleden i bandage eftersom jag visst råkade överanstränga den igen.

Har fastnat för att lyssna på t.A.T.u igen hela min last.fm sida är typ täckt av sådana låtar. Älskar utländsk pop som sjungs på originalspråket. Eller egentligen bara om det är ett slaviskt språk... Och kanske japanska och sånt med. Fast inte alltid dock. Tror kanske att jag överdoserade hardstyle och gabber musiken ett tag. Så detta är den perfekta kontrasten. Dock har jag fortfarande inte fått några högtalare så jag är förvisad att lyssna via hörlurar vilket dödar hörseln ibland, vilket är dåligt i längden...

Sitter och försöker komma på en story att skriva till min julkalender i år. Men lyckas inte riktigt. Det är liksom 24 delar som ska skrivas och sen 24 delar som ska fixas på mer materiell väg. Eller 22 är det nu för jag gjorde två igår. Så 24/22 står det arbetsmässigt. Och det är 2.5 månader kvar eller något. Så hinna lär jag ju göra...

Kommentera

Publiceras ej