Fönstertittare

1kommentarer

Är så tacksam åt min egen lathet som lät sig besegras i morse. Gick runt med bara BH på överkroppen (och byxor på underkroppen) samt täcke i morse. Kom fram till att det blev för bökigt när jag skulle fixa frukost så jag gick och satte på mig en tröja och la täcket i soffan. Efter frukosten och morgonens bästa tv tittande slocknade både jag och hundarna vid kanske halv nio.

Typ 10.30 (såg jag senare) började lillhunden skälla med sin dobermanlika basröst så att jag väcktes. I fönstret - vid soffan. Stod det någon och kikade in. Okänt ansikte. Jag trodde först det var någon gubbe som var ute och gick och som behövde hjälp med något. Nästa association var mammas kompis - som isof hade gått och blivit riktigt ful på de senare 3 dagarna. Jag gick upp och mötte denna okända man vid ytterdörren.

Det var sotaren. Han nojade sig över att vi inte fått nån lapp om att de skulle komma och sånt. Men den lappen har säkert kommit men försvunnit under all reklam. Han gick ut igen och började kliva runt på taket, själv städade jag snabbt upp bland bråten som låg kring öppnaspisen och kopplade den hund som var vaken (den andra sov sig igenom hela sotarbesöket). Han kom tillbaka in och "sopade rent i kröken". Sen var det klart och han åkte vidare på sin sotar runda.

Kvar satt jag och tackade över att jag i alla fall inte sovit näck! Efter det blev det till att väcka den andra hunden, gå ut med båda och sen fort in och lägga sig igen. Vaknade vid femtiden sen, fortfarande tacksam över att jag inte sovit näck.

1 kommentarer

Strict

10 May 2011 00:07

Ah...dags att söka nytt jobb kanske....väldigt sällan någon somnar halvnäck när de ska betala i kassan =p

Kommentera

Publiceras ej