Larven i diktform

0kommentarer

Hittade en larv på min tallrik
I den mat jag höll på att äta
Det var jag och larven
Jag tittade på den länge
Övervägde att provsmaka
Men insåg att, nej
Inget larvigt provsmakande idag inte
Gick in i köket och skyfflade ner det lilla (döda) livet i diskhon
Gick och satte mig igen
Och efter lite tveksamt pill på tallriken
Började äta igen

Däremot... Så försöker jag komma på varifrån den kan härstamma. Det var Spagetti och Köttfärssås. Spagettin är rätt uteslutet som ursprungsvärd åt larven. Köttfärsen kanske? Fast det känns rätt otänkbart... Krossade tomater i burkform? Känns rätt uteslutet det med. Det enda jag kan komma på sen är kryddor från trädgården (frysta sen sommaren/hösten 2010) det är väl det enda självklara. Men på samma gång ser det ut som en mjölmask eller så.. Stor kanske 3cm lång, 3-4mm bred. Den ser knaprig ut. Vitgul till färgen. Men det kan ju bero på att den är tillagad...

Kommentera

Publiceras ej