Film och Tv

1kommentarer

Har börjat intressera mig mer för sådant nu. Så har satt upp en lista över serier och säsonger samt filmer jag sett / ser på. Tänkte jag lika gärna kunde säkerhetsspara allt här... Är inne i en period då jag föredrar barn och tonårsfilmer. Mina nerver pallar inte med så mycket hemskare än så...

Betydelser:
[] = osedd
() = säsong
[/] = kollar på/kollat på en bit
[x] = kollat på
(x) = sett klar säsongen

Tv serier:
[/] Nurse Jackie
(x) S1
(x) S2
() S3
[X] United States of Tara
(x) S1
(x) S2
(x) S3
[] Wilfred
() S1
[] Secret Diary of a Call Girl
() S1
() S2
() S3
() S4
[/] Heartland
() S1
() S2
() S3
() S4
() S5
[/] Sugar Rush
() S1
() S2
[/] Pokémon black&white
[/] Breaking Bad
(x) S1
() S2
() S3
() S4
[/] Torchwood
() S1
() S2
() S3
() S4
[/] Weeds
(x) S1
(x) S2
(x) S3
(/) S4
() S5
() S6
() S7
[x] Elfen Lied
(x) S1
[] Spice and Wolf
() S1

Filmer:
[x] The Cat Returns
[x] Is Anybody There
[x] Spirited Away
[x] Howl's Moving Castle
[x] Castle in the Sky
[x] Kiki's Delivery Service
[x] My Neighbor Totoro
[x] Fish Tank
[x] Princess Mononoke
[x] Ponyo on the cliff by the sea
[x] Nausicaä of the Valley of the Wind
[x] The spiderwick chronicles
[x] Precious
[x] Half Nelson
[/] Mini's First Time
[] All dogs go to heaven
[x] Whisper of the heart
[x] Suzumiya Haruhi no Shoushitsu
[] The place promised in our early days
[x] 5 centimeters per second
[x] Tales from earthsea
[x] Summer wars
[/] Ghost in the shell
[x] The girl who leapt throguh time
[x] Paprika
[x] Grave of the Fireflies
[] Lupin III - Castle of Caglistro
[] My neighbours the yamadas
[] Only yesterday
[] Panda! Go Panda!
[] Pom Poko
[] the lovely bones
[] Legend of the Guardians
[x] the last unicorn
[x] watership down
[/] the land before time (15 filmer?)
[/] Never Back Down
[/] Secondhand Lions
[x] Thirteen
[x] The Thirteenth Year
[x] Flicka

tydligen kan man inte länka hur mkt som helst så ... tja...

1 kommentarer

Roger Jonsson

22 Nov 2011 08:17

Jag gillar de här listorna.



Mest på grund av att de känns lite lagom "nördiga". :) Precis som jag, alltså. Jag brukar också göra små listor över filmer/serier jag sett, tänkt se och så vidare. En lista över filmer jag vill se - har jag lagt på Dropbox, så jag alltid kan komma åt den. Den är ju jätteviktig :)



Det jag gillar mest är nog den där "boxen" på vänstra sidan, med fem olika betydelser. Jag älskar att hålla ordning, på det sättet. Sitta och liksom bocka av mina serier.

Jag har en tv-serielista också, väldigt lik din. Den är dock inte uppdaterad sedan något år (jag hade inte riktigt tid att ladda hem och titta på serier, längre. Så listan är pausad).



Eh. Ja. Tack för ordet.

Kommentera

Publiceras ej