ä-c-k-l-i-g-t

0kommentarer

Vaknade just, från en till en början rätt okej dröm. Som kom att utveckla sig till något alldeles förfärligt äckligt. Ryser bara jag tänker på det. Och det ska jag ju göra nu...

Det hela tog sin början någonstans på en gård, kanske hemma här, kanske någon annnanstans. En person, kanske jag, kanske någon annan såg en katt som kändes malplacerad i sammanhanget. Personen gick fram till katten och katten kattade sig som katter gör, strök sig kring benen på personen, medan den gjorde det kröp en fasansfullt lång daggmask in i rumpan på katten. Personen kunde förfärat bara se på för daggmasken försvann in i katten innan den personen hann med att göra något. En tid gick, kanske en månad eller två. Sen var katten där igen, personen gav sig fan på att få ut daggmasken den här gången så den tog med sig katten in i ett badrum, tog några ark papper och tog tag i masken som började maska sig, som maskar gör och försöka slingra sig upp i röven på katten igen. Personen tog ett stadigare tag om masken och började dra. Masken höll på att gå av, så den tog ett ännu bättre tag om den och började sakta dra utåt. Masken började släppa taget där inne och kom till sist ut helt, men då följde en mörk jättestor blodig klump med ut ur katten. Innan dramat var helt över reste sig masken upp och skvätte medvetet en stor blaffig blodfläck på dörren/väggen.

Sen vaknade jag. Oerhört äcklad. Nej, fasansfullt äcklad. I synnerhet med tanke på att det typ har hänt IRL fast inte så grafiskt. Hade ett djur (typ eremitkräfta) som hade gått i ide. In i skalet hade en mask krypit och bosatt sig inne i detta skal och förmodligen förätit sig på mitt djur i fråga. Masken tittade iaf ut när jag var på gång att väcka det lilla djuret (som inte var masken). Jag skrek till, både av äckel och förvåning. Det blev papperskorgen för det husdjuret.

Kommentera

Publiceras ej